Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man ha open jaw i olika zoner med SAS EuroBonus-poäng och Amex voucher?

Tex.
Jag flyger IST-MRU, och sedan BKK-FRA i samma bokning.

Eller måste open jaw vara i samma poängzon?

Hoppas jag förklarade tydligt nog.

• Gilla
Reactions: Gus

Tex.

Eller måste open jaw vara i samma poängzon?

Hoppas jag förklarade tydligt nog.
Jag vet inte hur det fungerar för dig men när jag försökte att boka "Double open jaw" (både avreseorten och destinationen är olika på utresan och på hemresan) blev jag tilldagd av agenten i Tallinn att det krävs 2 st Amex 2-4-1 voucher ifall jag vill boka double open jaw.

Open jaw mellan Östra Asien och Sydostasien var inga problem. (Samma antal poäng)

Jag vet inte hur det fungerar för dig men när jag försökte att boka "Double open jaw" (både avreseorten och destinationen är olika på utresan och på hemresan) blev jag tilldagd av agenten i Tallinn att det krävs 2 st Amex 2-4-1 voucher ifall jag vill boka double open jaw.

Open jaw mellan Östra Asien och Sydostasien var inga problem. (Samma antal poäng)

Hmm.. hänger inte riktigt med.

Låt säga att jag önskar att flyga:

FRA-JNB och sedan GRU-FRA. Det är samma antal poäng, men olika zoner.
Vad tror du om den?

Hmm.. hänger inte riktigt med.

Vad tror du om den?
I ditt tidigare inlägg skrev du:
Impenill skrev:

Tex.
Utresa: Istanbul-Mauritius
Hemresa: Bangkok-Frankfurt

Detta kallas Double open jaw.

Sedan skrev du:

Vad tror du om den?
Utresa: Frankfurt-Johannesburg
Hemresa: Sao Paulo-Frankfurt

Det är Single open jaw.

Du får bestämma vilket du vill göra. Beroende på svaret, ändras mitt svar också.

I ditt tidigare inlägg skrev du:
Utresa: Istanbul-Mauritius
Hemresa: Bangkok-Frankfurt

Detta kallas Double open jaw.

Sedan skrev du:
Utresa: Frankfurt-Johannesburg
Hemresa: Sao Paulo-Frankfurt

Det är Single open jaw.

Du får bestämma vilket du vill göra. Beroende på svaret, ändras mitt svar också.

Det förstår jag, eller rättare sagt: nu förstår jag.

En single open jaw är tillåten med 1 voucher? annars krävs 2 vid double open jaw?

Det förstår jag, eller rättare sagt: nu förstår jag.

En single open jaw är tillåten med 1 voucher? annars krävs 2 vid double open jaw?
Ja, förutsatt att distans mellan två Open jaw städerna är kortare än flygningarna mellan avreseorten och destinationerna.
För mer info om detta, vänligen läs de här trådarna

http://www.businessclass.se/forum/t...mreseort-än-utreseort.4878/page-2#post-454559
http://www.businessclass.se/forum/threads/open-jaw-bonusresa-med-eurobonuspoäng.8350/page-3

Det framgår säkert i något av de mer än 1000 inläggen i denna tråd, men...

Om man ringer till SAS och bokar en "vanlig" award - kan man då ringa Tallinn senare och applicera en "2-4-1" på bokningen?

Det framgår säkert i något av de mer än 1000 inläggen i denna tråd, men...

Om man ringer till SAS och bokar en "vanlig" award - kan man då ringa Tallinn senare och applicera en "2-4-1" på bokningen?
Egentligen inte (på fråga till kundtjänst har dom sagt nej...), men jag har gjort ändå det några gånger innan Tallinn började med helgöppet. Jag har alltid ringt Tallinn direkt på Måndag efter att jag bokat med SAS under helgen, och då har det gått att lägga på voucher efteråt.

Jag har lyckats applicera i efterhand men de kollade att vouchern var giltig/triggad vid bokningstillfället (applicerade typ två månader efter bokning)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen