Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir svårt att starta resa i Luleå då om man vill flyga någon stans sas inte flyger.
Kanske finns någon oskriven regel att man inte får göra mer stopp än vad som är nödvändigt.
Måste ge dem en eloge på Tallin-kontoret, det blev inte Huaca, utan bara "Aca" dvs Agent Calls Again, min bokning var lite speciell då jag på grund av en Thai avbokning fått en längre än 24h i Sydney. Det var detta som störde systemet.
Men jag fick nu veta att det enligt agenten faktiskt finns en regel som begränsar det till 2 byte i utresezonen.

Måste ge dem en eloge på Tallin-kontoret, det blev inte Huaca, utan bara "Aca" dvs Agent Calls Again, min bokning var lite speciell då jag på grund av en Thai avbokning fått en längre än 24h i Sydney. Det var detta som störde systemet.
Men jag fick nu veta att det enligt agenten faktiskt finns en regel som begränsar det till 2 byte i utresezonen.
Det är väldigt bra information att känna till, inte för att jag skulle komma på att göra massa extra hopp i Europa bara för att, men andra zoner kan det vara av större intresse.

Det är väldigt bra information att känna till, inte för att jag skulle komma på att göra massa extra hopp i Europa bara för att, men andra zoner kan det vara av större intresse.
Jag ser helt klart att jag kan tänka mig att stanna på I MUC och i FRA innan jag reser ut särskilt om det är LH F på menyn ;)

Antagligen denna regel gäller inte när man bokar en bonusres inom en zon.

Jag ser helt klart att jag kan tänka mig att stanna på I MUC och i FRA innan jag reser ut särskilt om det är LH F på menyn ;)
Jo, men inte hoppa runt mer än nödvändigt, ARN-MUC-FRA-XXX är ju fortfarande tillåtet. Värdet i att åka ARN-ZRH-FRA-MUC-MEX ser jag inte riktigt, blir för mycket hoppande när man bara vill njuta av förstaklass loungerna.

Undra om det finns någon regel för antal byten man får göra i sin destinationszon också? Det skulle i så fall göra det svårt att klämma in 8 flighter på en enkelresa betald med poäng.

Kan någon svara på varför Tallin inte ser Plus-platser på de datum jag vill ha?
Enligt sas.se finns det Plus cph-arn den 22/11 samt plus-platser arn-lhr den 24/10 men Tallin ser bara GO de avgångarna? Samma för oslo-arn den 22/11 som alt, finns platser på sas.se i Plus men bara GO hos Tallin?

resan är för övrigt: ARN-LHR-NRT-SYD // BNE-BKK-CPH-ARN. (business i allt förutom sas-segmenten arn-lhr, cph-arn)

Kan någon svara på varför Tallin inte ser Plus-platser på de datum jag vill ha?
Enligt sas.se finns det Plus cph-arn den 22/11 samt plus-platser arn-lhr den 24/10 men Tallin ser bara GO de avgångarna? Samma för oslo-arn den 22/11 som alt, finns platser på sas.se i Plus men bara GO hos Tallin?

resan är för övrigt: ARN-LHR-NRT-SYD // BNE-BKK-CPH-ARN. (business i allt förutom sas-segmenten arn-lhr, cph-arn)
Vet ej varför de inte ser platser. Dock är din routing ogiltig då du har olika tredje zon på utresa och retur.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen