Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar närma mig första 150k-gränsen och har samtidigt hittat en resa som jag vill boka snarast möjligt. Undrar därför om vouchern skickas omgående när man uppnår kravet eller först i samband med/efter nästa faktura? Blir den möjligtvis även skickad via e-mail, tillgänglig på Amex "Ditt konto" eller i SAS bokningsflöde? Dvs hur länge behöver jag vänta? :rolleyes:
Dyker upp på SAS-hemsidan strax efter du passerat 150k (oavsett var i faktureringsperioden du är).

Så du har den snart då

Börjar närma mig första 150k-gränsen och har samtidigt hittat en resa som jag vill boka snarast möjligt. Undrar därför om vouchern skickas omgående när man uppnår kravet eller först i samband med/efter nästa faktura? Blir den möjligtvis även skickad via e-mail, tillgänglig på Amex "Ditt konto" eller i SAS bokningsflöde? Dvs hur länge behöver jag vänta? :rolleyes:
Tog 2 dagar för mig efter jag gick över gränsen innan Tallin såg vouchern har inte fått brevet ännu men kunde boka ändå.

Upplever generellt att det går rätt snabbt när man väl uppnått gränsen. Tallin får flaggan i sitt system definitivt innan du får brevet i lådan så det kan vara lönt att ringa upp dom när du passerat gränsen.

Är det någon som provat att ringa till Tallin via Skype?
Kommer befinna mig i USA 14 dagar före min bokade F-resa och med en minuttaxa på 12kr per minut känns det inte passande att ringa till Tallin med det svenska mobilabonnemanget.

Har ringt till Tallinn från Hong Kong via skype på mobilen. Funkade hur bra som helst.

Upplever generellt att det går rätt snabbt när man väl uppnått gränsen. Tallin får flaggan i sitt system definitivt innan du får brevet i lådan så det kan vara lönt att ringa upp dom när du passerat gränsen.

Ok, vad bra! Finns det någon fördel i att boka genom telefon till Tallin istället för via sas.se?

Tips till er som inte redan visste.

Ändrar du en existerande awardbokning med SAS(metal) till delvis med Star Alliance så måste de avboka SAS benet för att återbetala skatter och tillägg och därefter göra ny bokning. (Risken är självfallet att SAS-awardbiljetterna antingen inte kommer tillbaka ut för bokning alt. att någon hinner ta dom.)

Mitt case, ursprunglig bokning: SAS GOT-ARN-LAX / SFO-CPH-GOT x 4 pers (515kr/st)
Ändrade till SAS GOT-ARN-LAX / SFO-FRA-GOT x 4 fick betala sedvanligt 150kr + 1247kr x 4 pers.

Ingen återbetalning av 515kr x 4.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen