Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inbillar jag mig eller har SAS nyligen ändrat sina routing-regler? Vad jag minns så fick man ha antingen layover eller Open Jaw på resan vid redemption. Nu när jag tittar på Award Rules ser jag inget om Open Jaw: EuroBonus award rules & service fee - SAS
Open Jaw är tillåtet fortfarande.
Vad menar du med layover? Man har mig veterligen aldrig fått stanna mer än 24h på ett stopp utöver sin destination när man bokar med SAS. Undantaget har varit om man flugit SAS interkontinental.

Dessa regler finns att läsa. Första punkten bekräftar att open jaw är möjligt (såvida den inte avser kabinklass man reser i). Andar punkten gör det möjligt med stopover i Stockholm, Köpenhamn, Oslo på SAS Interkontinental flygningar.
  • If outward and homeward travel differs the higher applicable number of points, according to the flight award chart, always applies.
  • One stopover on the outward and return journey is permitted on SAS intercontinental routes.

Open Jaw är tillåtet fortfarande.
Vad menar du med layover? Man har mig veterligen aldrig fått stanna mer än 24h på ett stopp utöver sin destination när man bokar med SAS. Undantaget har varit om man flugit SAS interkontinental.

Tack, misstänker att jag har snurrat ihop redemption reglerna med det från gamla goda Dividend miles när det var i liv.

Är det någon som provat att ringa till Tallin via Skype?
Kommer befinna mig i USA 14 dagar före min bokade F-resa och med en minuttaxa på 12kr per minut känns det inte passande att ringa till Tallin med det svenska mobilabonnemanget.

Är det någon som provat att ringa till Tallin via Skype?
Kommer befinna mig i USA 14 dagar före min bokade F-resa och med en minuttaxa på 12kr per minut känns det inte passande att ringa till Tallin med det svenska mobilabonnemanget.
Det borde fungera så länge du har bra uppkoppling. Nästan all telefoni går ju via nätet nuförtiden ändå.

Börjar närma mig första 150k-gränsen och har samtidigt hittat en resa som jag vill boka snarast möjligt. Undrar därför om vouchern skickas omgående när man uppnår kravet eller först i samband med/efter nästa faktura? Blir den möjligtvis även skickad via e-mail, tillgänglig på Amex "Ditt konto" eller i SAS bokningsflöde? Dvs hur länge behöver jag vänta? :rolleyes:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen