Det går ju att göra ändå? Omsätter du 150K till innan årsskiftet på Elite-kortet så får du en andra voucher.Tack för den, har letat förgäves. Som av en slump hade jag precis passerat 150k, skulle skaffat Elitekortet alltså
Denna listan är inte helt komplett. Saknar tex en massa länder i Afrika. Någon som vet varför SAS har gjort listan ofullständig? Om jag ringer till Tallinn och vill boka en resa till Botswana, hur vet de då hur många poäng de ska dra?För att veta hur långt du kan åka med dina poäng finns det länk i det inlägget till SAS Point Charts. På den sidan hos SAS finns det sen lite flikar som visar vad det kostar att resa med SAS och övriga i Star Alliance
Nej, vouchern dras inte tillbakaDenna listan är inte helt komplett. Saknar tex en massa länder i Afrika. Någon som vet varför SAS har gjort listan ofullständig? Om jag ringer till Tallinn och vill boka en resa till Botswana, hur vet de då hur många poäng de ska dra?
En annan fråga. Ponera att jag ligger på 145 000 kr och triggar vouchern med en flygbiljett köpt för 10 000 kr. Om jag sedan avbokar flygbiljetten och mina pengar återbetalas till mitt Amex, drar Amex tillbaka min voucher då?
Nej, vouchern dras inte tillbaka
I teorin ja, jag skulle dock inte göra detta om jag inte gillar att förklara mig för andra över köpmönstretInnebär det att man teoretiskt kan köpa avbokningsbara biljetter för 150k och få en voucher, för att sedan boka av alla resor man inte behöver men ändå behålla vouchern?
Givetvis är det stor skillnad, framförallt stolsmässigt.Har bokat 2-4-1 till Bangkok i höst Thai C ARN-BKK och hemresa med LX C och SK på BKK-ZUR-ARN.
Såg nu att det fanns Thai F via (ARN) London-BKK, men är lite tveksam med den omvägen, skulle föredra direktflyg denna gång. Men undrar här på detta formum jag ge besked om det är stor skillnad på C och F med Thai?
Du menar om jag byter upp mig från premium till elite nu?Det går ju att göra ändå? Omsätter du 150K till innan årsskiftet på Elite-kortet så får du en andra voucher.
Fundera dock över hur datumen passar din intjäningsperiod till Eurobonus om de 20K statuspoängen är viktiga.
Svar ja. Numera får man ju tyvärr nollställd spend när man byter upp sig, men kommer du upp i 150K på Elite-kortet så får du en voucher till. Och ytterligare en vid 300K.Du menar om jag byter upp mig från premium till elite nu?