Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan svara mig själv: Det var inga problem att byta avgång så länge det fanns andra award-biljetter att välja på. Det skulle ha kostat 150 SEK, men jag hade lite tur, då SAS i veckan hade justerat några minuter på ett av de andra segmenten, så det fanns ett fönster att skippa avgiften.

@RickardG Tack för tipset om platsbokningen, den föll mycket riktigt bort.

Enligt tidigare rapporter kostar inga poäng för infant utan eget säta oavsett med SAS/Wideroe eller med andra Star Alliance partner flygbolags flight.
Jag kan bekräfta att det inte kostar poäng med infant på Star Alliance däremot får man betala skatter (inte bränsletillägg), dock lägre än för vuxen. I mitt fall har det varit 679:- och 740:- för vuxen mot 187:- och 251:- för infant.

San Fransisco: för några dagar sedan släpptes det massor med platser i Business flera datum i maj/juni 2016.

SAS SFO.jpg

Frisco 2.jpg

Jag har tre st 2-4-1 varav två är från 2015 och en från 2016. I vilken ordning betas dessa av? Är det alltid den äldsta först?

Om man sen bokar av, hamnar den 'sist' eller 'först'?

• Gilla
Reactions: Gus
Har bokat 2-4-1 med SAS till PVG tur och retur. Bokade online på sas.se.

Nu vill jag boka av hemresan (har bokat Lufthansa First Class med M&M istället på returen). Är det bara att ringa Tallinn och fixa avbokningen på returen? Eller måste min resa avbokas helt? Finns inga platser kvar på utresan och vill ju inte mista dem.

Räknas min resa som en enkelresa då? Dvs 60% av tur och retur så jag får 40% av poängen tillbaka?

• Gilla
Reactions: Gus

Jag är uppenbarligen sämst på att söka. Tusen tack för hjälpen @Dr. Miles.

Planerar resa till Vietnam/Borneo jan 2017, har ingen 2-4-1 nu men räknar med att nå i början av hösten.
Är det någon som har några tankar om hur jag bör göra? Vänta tills jag når 150k spend eller boka nu och hoppas på att jag kan applicera i efterhand? Lär väl vara skralt med rewards i höst antar jag och kostar väl inget att avboka reward?

Jag är uppenbarligen sämst på att söka. Tusen tack för hjälpen @Dr. Miles.

Planerar resa till Vietnam/Borneo jan 2017, har ingen 2-4-1 nu men räknar med att nå i början av hösten.
Är det någon som har några tankar om hur jag bör göra? Vänta tills jag når 150k spend eller boka nu och hoppas på att jag kan applicera i efterhand? Lär väl vara skralt med rewards i höst antar jag och kostar väl inget att avboka reward?
Om du har råd med poängen, skulle jag rekommendera att boka bonusresor nu. Som du säger, det kostar inget att avboka. (förutsatt att inga poäng förfaller under tiden)

Visdomsorden brukar vara, "boka först - tänk sen" :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen