Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Menar du att jag ska boka inrikesflyget med poäng, i en separat bokning? Har tyvärr inte tillräckligt med poäng för detta. Får bli med cash i så fall.

Nej, inte sepatat bokning utan samma bokning. Flyger du SAS direkt till SFO kostar det 100k i business.

Om du flyger exempel ARN-ORD-SFO kostar det 110k i business, eftersom det räknas som en Star Alliance-award. Du betalar fortfarande inte bränsletillägg på SAS-flygen, och skatter och avgifter på inrikesflyg är bara några tior.

Bra tips! Gjorde en provbokning, kan det verkligen stämma att om jag flyger till SFO från Arlanda med Turkish via Istanbul så blir totala priset för avgifter för två vuxna och ett spädbarn 9267 kr? Det låter väldigt dyrt!
Jag skulle säga att det är ganska normalt pris (skatter&bränsletillägg) för två vuxna (+ ett spädbarn) för bonusresor med Star Alliance partner.

• Gilla
Reactions: Gus
Bra tips! Gjorde en provbokning, kan det verkligen stämma att om jag flyger till SFO från Arlanda med Turkish via Istanbul så blir totala priset för avgifter för två vuxna och ett spädbarn 9267 kr? Det låter väldigt dyrt!

Låter rimligt. Brukar vara runt 3000 kr per person till USA.

• Gilla
Nej, inte sepatat bokning utan samma bokning. Flyger du SAS direkt till SFO kostar det 100k i business.

Om du flyger exempel ARN-ORD-SFO kostar det 110k i business, eftersom det räknas som en Star Alliance-award. Du betalar fortfarande inte bränsletillägg på SAS-flygen, och skatter och avgifter på inrikesflyg är bara några tior.
Aha!! Nu trillade polletten ned! :) Sjukt bra tips! Så det enda jag förlorar är då alltså bara 10 000 poäng samt några tior?? Och jag får då prova Business Class inom USA också?! Det har jag velat göra länge!! :) Frågan är bara om jag måste betala massa poäng på ORD-SFO planet för vår infant!? :eek:

Okej. Då lägger jag hellre de pengarna på en vecka till Mallis! :) Jag får helt enkelt hålla utkik efter SAS-plan över pölen! :)
Värt att veta att sas varit oerhört restriktiva med award biljetter till SFO. Det har mer eller mindre inte släppts något över huvud taget. Det är den destination med sas som är i särklass svårast att hitta award på. Nu har ju dock LA kommit till så kanske blir lite fler platser och sas har ju flaggat lite för att det ska bli bättre tillgänglighet framöver.
Tipset är att boka så fort du ser platser, tänk efteråt! Det är nämligen gratis att boka av awards och kostar bara 150 per person att göra ändringar.

• Gilla

Skulle det fungera att åka ARN-ORD-SFO för att sedan ta sig själv till Cancun, Mexico. Därefter flyga hem Cancun-ORD-ARN? Detta skulle kosta 110 000 poäng i business väl? Och om jag räknat rätt, 2862 kr i skatter för två vuxna och en infant (med SAS över pölen). Inte så farligt!

Värt att veta att sas varit oerhört restriktiva med award biljetter till SFO. Det har mer eller mindre inte släppts något över huvud taget. Det är den destination med sas som är i särklass svårast att hitta award på. Nu har ju dock LA kommit till så kanske blir lite fler platser och sas har ju flaggat lite för att det ska bli bättre tillgänglighet framöver.
Tipset är att boka så fort du ser platser, tänk efteråt! Det är nämligen gratis att boka av awards och kostar bara 150 per person att göra ändringar.
Okej, jag förstår. Hoppas på lite fler platser i framtiden då! :) Jag kollade för skojs skull i februari 2017 och då verkar det finnas en del platser för 2 personer i business då.

[*]Det verkar kosta 0 poäng för ett spädbarn att åka med SAS. Vet ni om detta gäller för hela Star Alliance? Annars vad är poängkostnaden för ett spädbarn för ex United och Lufthansa?
Enligt tidigare rapporter kostar inga poäng för infant utan eget säta oavsett med SAS/Wideroe eller med andra Star Alliance partner flygbolags flight.

Det är faktiskt en stor fördel med SAS EuroBonus jämfört med andra bonusprogram.

Hur var det nu, kan man låta Tallinn ändra på en avgångstid på en AMEX *A-bokning utan att det riskeras en avbokning? Jag har en t/r i juli till Minneapolis med SAS över Atlanten och United inrikessegment (GOT-CPH-EWR-MSP-ORD-ARN-GOT). Min hemresas start 05:20 am från MSP-ORD skulle jag vilja ändra till en senare avgång 09:40 am. Nästa segment vidare från ORD är först 21:05 pm, så bytestid blir inget problem

• Gilla
Hur var det nu, kan man låta Tallinn ändra på en avgångstid på en AMEX *A-bokning utan att det riskeras en avbokning? Jag har en t/r i juli till Minneapolis med SAS över Atlanten och United inrikessegment (GOT-CPH-EWR-MSP-ORD-ARN-GOT). Min hemresas start 05:20 am från MSP-ORD skulle jag vilja ändra till en senare avgång 09:40 am. Nästa segment vidare från ORD är först 21:05 pm, så bytestid blir inget problem
Ja, jag har gjort liknande ändringar utan att det inneburit avbokning. Däremot tappar man av någon anledning samtliga platsbokningar och behöver göra om dessa.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen