Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag börjar förstå hur det hänger ihop, tacksam om någon (agehall?) kan bekräfta eller korrigera mig

1. Jag har snart fått ihop mina 150K spend via Amex (tack för betalo tipset BC)
2. Jag har använt United's award-sökning för att hitta en fin resa till Hong-Kong/Saigon nästa vinter i business för mig och frugan (340K miles) plus någon tusenlapp i skatter.
3. När mitt EB-saldo visar att jag har en Amex-2-4-1 liggande kan jag ringa Eurobonus guld och be dem om hjälp att boka. Jag behöver då ha minst 340K/2 dvs 170K poäng.

Är detta en korrekt bild av hur det fungerar?
I vilken kabinklass?
Star Alliance bonusresor mellan Europa-Sydostasien T/R kostar:
140.000 poäng i Business class, 190.000 poäng i First class, om jag kommer ihåg rätt.

I vilken kabinklass?
Star Alliance bonusresor mellan Europa-Sydostasien T/R kostar:
140.000 poäng i Business class, 190.000 poäng i First class, om jag kommer ihåg rätt.
Jag vet inte om kabinklassen framgick (stod bara business saver tror jag). Kan göra om sökningen och titta igen. Det var iaf med Swiss CPH-ZRH-HKG och sedan TG till Saigon. Hemresa också med TG från SGN-FRA även den i business saver.

Last edited:
Jag vet inte om kabinklassen framgick (stod bara business saver tror jag). Kan göra om sökningen och titta igen. Det var iaf med Swiss CPH-ZUR-HKG och sedan TG till Saigon. Hemresa också med TG från SGN-FRA även den i business saver.
Jag antar att du menar Zürich (ZRH) när du skriver ZUR.

Antalet miles som visas på United.com är helt irrelevant om du tänker att använda Amex 2-4-1 voucher.

Jag antar att du menar Zürich (ZRH) när du skriver ZUR.

Antalet miles som visas på United.com är helt irrelevant om du tänker att använda Amex 2-4-1 voucher.

ZHR korrigerat :), framgick tydligen av kontexten ändå (Swiss). Ok, om miles är irrelevant, hur vet jag då hur mycket EB poäng jag behöver?

ZHR korrigerat :), framgick tydligen av kontexten ändå (Swiss). Ok, om miles är irrelevant, hur vet jag då hur mycket EB poäng jag behöver?
Det är fortfarande fel.:) Det ska vara ZRH, inte ZHR.
Skriv gärna hela meningar istället för att använda förkortningar om du inte är 100% säker. Du tjänar inget genom att skriva fel hela tiden.

Vänligen läs SAS EuroBonus webbsidan.
Där kan du hitta Star Alliance awars chart.

Jag skrev allt om detta i min guide om hur man söker awardplatser på United.com....

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Har tittat igenom din guide, mycket bra men saknar svar på min fråga om HUR man bokar den. Sett i många inlägg att man "ringer Tallinn". Är det EBG kundservice?

Man ringer SAS kundtjänst i Tallinn som hanterar 2-4-1-vouchers. Allt detta står i brevet du har fått hem.

Exakt. Sedan går det att googla reda på numret om det är det enda du behöver. Sök efter tallin 018 telefonnummer här så lär du hitta det.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen