Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för att ni förklarade. Trodde det var 50% rabatt med Amex utan att det skulle påverka Eurobonus. Hade vart fin om det var så. Nu såg jag den där 2-4-1 erbjudandet längst ner till höger på sas webb. Nice!

Last edited:
Jag är I san francisco och skall flyga hem imorgon. Har bokat resan med en 2 för 1 voucher. Har dock bokat ekonomiklass. Nu undrar jag om det är möjligt att uppgradera på flygplatsen?

Jag är I san francisco och skall flyga hem imorgon. Har bokat resan med en 2 för 1 voucher. Har dock bokat ekonomiklass. Nu undrar jag om det är möjligt att uppgradera på flygplatsen?
Jag har hört att SAS erbjuder ofta Cash upgrade på sina outstations i USA så du kanske kan uppgradera till högre kabinklass mot betalning.

Bonusbiljetter ska inte gå att uppgradera. Men ibland kan man dra nytta av personal som inte har koll på de reglerna så det kan gå ändå.

Räkna med att det inte fungerar. Men det kostar inget att fråga.
Ibland går det att uppgradera awardresor för att station manager eller flight manager tillåter det trots att de vet att det egentligen inte är tillåtet. Det har inte bara med okunskap att göra, ibland är det andra orsaker som ligger till grund för ett beslut.

När ska SAS lära sig? Bokade 1 biljett i business GOT-NYC tur/retur i oktober för poängen, valde att använda en av mina vouchers som jag fick tillbaka då jag avbokade en annan resa till LA trots detta så drog dem 100 000 poäng ist för 50 000. Mailade guld supporten och fick detta till svar...

Svar från guldsupporten:

Hej Andreas

Tack för ditt mail

Din tidigare bokning till Los Angeles var avsedd för två personer.

Det gick då alldeles utmärkt att boka den med Amex 2 för 1 erbjudande.

Din nya bokning bokad via SAS hemsida är nu istället bara för en person.

Amex 2 för 1 erbjudandet gäller ej när du reser ensam i bokningen.

Jag ser dock att du fortfarande har ett aktivt Amex erbjudande i din EuroBonus profil.

Med vänlig hälsning

Peter Hedberg

Sales Support Consultant

Direct Sales and Customer Support

Last edited:
Storyn fortsätter nu... Trots att jag gjorde bokningen på SAS sida så vill dem nu att jag ska kontakta Tallin...

Se mail nedan:

Hej Andreas

Tack för ditt mail.

Då de här bokningarna hanteras av vårt kontor i Tallin så ber jag dig att kontakta dem på telefonnummer 018 480 91 67 för fullständiga regler och vilkor och för att se om detta går att lösa i efterhand.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning

Marie Bergström

Sales Support Consultant

Direct Sales and Customer Support

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen