Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
FInns det några fördelar med att omboka istället för att avboka och sen boka om exakt samma? Finns det risk att det inte går att boka om en av det fligheterna jag hade i min orginalbokning om jag avbokar och försöker boka om direkt?

Avbokning är farligt. Det händer att flygbolagen tar platserna du bokar av och inte lägger tillbaka som awards inventory utan enbart till försäljning för pengar.

Finns det något som hindrar ARN-FRA-TYO-SFO? Central & Far East Asia (transfer) och North America (destination) har samma pris så det är inte en dyrare zon man gör transfer i.
Du får inte flyga via en dyrare zon.

Europa-Nordamerika T/R: 110.000 poäng i Business, 150.000 poäng i First
Europa-Norra Asien&Centralasien T/R: 140.000 poäng i Business, 190.000 poäng i First

SAS points charts - SAS

Hej! Fick en sån AmericanExpress 50% rabatt brevet hem i december 2015 och är lite osäker på hur det hela fungerar.
Har även ca. 70,000poäng på mitt SAS Eurobonus konto.

Fråga 1: Hur utnyttjar man den här Amex 50% rabatt? Om man ska flyga med SAS, är det bara att köpa på deras webb och sen dras rabatten av när räkningen kommer eller? Om man ska flyga med Star Alliance, ska man uppge sitt Eurobonus medlems nummer? Kommer inte SAS Eurobonus poängen att dras då?

Fråga 2: Kommer mina SAS Eurobonus att försvinna när jag använder Amex 50% rabatt eller hänger det ihop på nåt sätt?

Hej! Fick en sån AmericanExpress 50% rabatt brevet hem i december 2015 och är lite osäker på hur det hela fungerar.
Har även ca. 70,000poäng på mitt SAS Eurobonus konto.

Fråga 1: Hur utnyttjar man den här Amex 50% rabatt? Om man ska flyga med SAS, är det bara att köpa på deras webb och sen dras rabatten av när räkningen kommer eller? Om man ska flyga med Star Alliance, ska man uppge sitt Eurobonus medlems nummer? Kommer inte SAS Eurobonus poängen att dras då?

Fråga 2: Kommer mina SAS Eurobonus att försvinna när jag använder Amex 50% rabatt eller hänger det ihop på nåt sätt?
Hej, läs första inlägget i den här tråden så kommer du att få svar på alla dina frågor.

Hej, läs första inlägget i den här tråden så kommer du att få svar på alla dina frågor.

Jag har läst det där men har inte fattat det. Det står inget om hur själva betalningen går till. Ska man uppge nån rabattkod eller? När jag ringde 01 numret så sa dom att man betalar med poängen. Varför ska poängen dras?

Jag har läst det där men har inte fattat det. Det står inget om hur själva betalningen går till. Ska man uppge nån rabattkod eller? När jag ringde 01 numret så sa dom att man betalar med poängen. Varför ska poängen dras?
Det du har fått är en möjlighet att boka en bonusresa för upp till två personer och betala denna bonusresa med hälften så mycket poäng som det normalt kostar. Du säger att du har 70 000 poäng, du kan då med andra ord nu köpa en bonusresa som annars skulle kosta 140000 poäng.
När du ringer behöver du inte ange någon kod, det räcker med att du känner till till Eurobonus-nummer.

När du loggar in på SAS och bestämmer dig för att boka en poängresa kan du välja att utnyttja din 2-4-1 från Amex vid betalning Finns till höger i nedre hörnet. Då dras det automatiskt av halva poäng summan och ditt konto minskas med antal poäng resan kostar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen