Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Florre

Medlem
Hej på er,

Har en liten fundering gällande detta, använder idag ett Amex platinum.

Visst kan man inte använda sig av MR-poäng för att få en AMEX 2-4-1 voucher? Dvs, växla in MR-poäng till EB-poäng och på så sätt få en voucher?

Är helt ny inom detta och tycker det för tillfället är aningen rörigt med alla förmåner etc.

tacksam för svar!
 

agehall

Medlem
Visst kan man inte använda sig av MR-poäng för att få en AMEX 2-4-1 voucher? Dvs, växla in MR-poäng till EuroBonus-poäng och på så sätt få en voucher?
Nej det går inte. Framförallt eftersom det inte har med intjäning av EB-poäng att köra utan det har med spend på kortet att göra.
 

fredrik996

Medlem
Bokade Sas på dåliga datum för amex 2-4-1 till Miami. Nu har jag hittat United och SAS via Chicago hem från FLL. När jag ringde Talinn så vlle hon ha 150pp för ombokningen. kostade tydligen det även fast man är EBG. Bara en kontroll stämmer detta?
 

Gummaron

Medlem
Bokade Sas på dåliga datum för amex 2-4-1 till Miami. Nu har jag hittat United och SAS via Chicago hem från FLL. När jag ringde Talinn så vlle hon ha 150pp för ombokningen. kostade tydligen det även fast man är EBG. Bara en kontroll stämmer detta?
Ja, ändringar i bokningen kostar 150 kr/person. Att avboka är dock gratis, så om du ska boka nya datum så är det bättre att avboka hela resan och boka en ny.
 

joel smedberg

Ny medlem
FInns det några fördelar med att omboka istället för att avboka och sen boka om exakt samma? Finns det risk att det inte går att boka om en av det fligheterna jag hade i min orginalbokning om jag avbokar och försöker boka om direkt?
 

Paby

Medlem
Finns det något som hindrar ARN-FRA-TYO-SFO? Central & Far East Asia (transfer) och North America (destination) har samma pris så det är inte en dyrare zon man gör transfer i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen