Står på baksidan (lite diskret) på första raden av fakturan.Vet att det varit uppe förut men finner det inte.
Hur kan jag se hur mycket jag handlat för detta året hos Amex? (just nu är det ju enkelt då det bara gått en månad, men det kommer ju fler månader)
Finns även online. Klicka på länken "Eurobonuspoäng för överföring..." på kontoöversiktssidan så står det till höger på nästa sida som laddas.Står på baksidan (lite diskret) på första raden av fakturan.
Tack, alltid bättre att se det online. 92 spenderat och 57 kvar till vouchern.Finns även online. Klicka på länken "Eurobonuspoäng för överföring..." på kontoöversiktssidan så står det till höger på nästa sida som laddas.
Imponerande spend på en månadTack, alltid bättre att se det online. 92 spenderat och 57 kvar till vouchern.![]()
Giltighetstid ?
Om min 4-2-1 voucher gäller för 2016 kan då boka en resa som sträcker sig från Dec - 16 till Jan - 17 ?
Ja, i alla fall det är endast SAS/Wideroe flygningarna som du kan boka online.
Jag har inte provat att ringa SAS kundtjänst med min "tidigare" Amex 2-4-1 voucher men jag har gjort provbokning online på SAS.se därför mitt svar.Om jag förstår detta svaret rätt, så menar ni att det inte går om resan är med annat bolag än SAS/Wideroe?
Amex 2-4-1 voucher gäller för det året man har fått vouchern och året efter det (hela kalenderår).Detta medför i så fall att för mig, som når voucher i aug/sept, först därefter kan boka en resa, med hemresa i januari?
Vad menar du med samma regler? Det är möjligt att boka om för en kostnad av 150 kronor per person för varje tillfälle man ändrar något, där skiljer inget på SAS eller Star Alliance. Du kan med andra ord boka economy nu och boka om till business om det skulle dyka upp (vilket det dock är mindre chans för hos SAS, sällan som de släpper extra business award)Tack agehall! Bokat upp två business till DXB nu. MUC dit(verkar finnas first config) och vi FRA hem. Skall kolla om det blir First ledigt när det närmar sig. Är det samma regler för SAS? Jag har hittat C klass till EWR, men inte hem. Kan jag boka upp båda och ändra om det blir ledigt senare? Gäller courtesy uppgradering på award biljetter också om man är Diamond?
Tack tack
Så länge det är en award-bokning gjord med EuroBonus-poäng så har du möjlighet att ändra om det öppnas upp platser i First. SAS själva har ju inte First, men du kan routa om och flyga via t.ex. FRA/MUC. Tänk på att det blir dyrare med skatter + bränsletillägg (SAS tar inte ut bränsletillägg på EB award).Tack agehall! Bokat upp två business till DXB nu. MUC dit(verkar finnas first config) och vi FRA hem. Skall kolla om det blir First ledigt när det närmar sig. Är det samma regler för SAS? Jag har hittat C klass till EWR, men inte hem. Kan jag boka upp båda och ändra om det blir ledigt senare? Gäller courtesy uppgradering på award biljetter också om man är Diamond?
Tack tack