Nja, de har separata räknare för vouchers. Så räknaren på premium överförs inte till Elite utan du kan trigga vouchers på bägge korten. Max på ett år ger då tre stycken.
Okej, då var ju den planen rökt med andra ord.
Nja, de har separata räknare för vouchers. Så räknaren på premium överförs inte till Elite utan du kan trigga vouchers på bägge korten. Max på ett år ger då tre stycken.
Du kan ju ringa Amex och fråga om de på något sätt kan föra över spenden till det nya kortetOkej, då var ju den planen rökt med andra ord.
Du kan ju ringa Amex och fråga om de på något sätt kan föra över spenden till det nya kortet
Okej, då var ju den planen rökt med andra ord.
De har slutat med det numera, så det går inte tyvärr
Jag vill minnas att när man ansöker om ett nytt kort så får man frågan om man har ett Amex redan. Svarar man ja så kan man mata in kortnumret för att föra över sin spend. Rätta mig om jag har fel.Är det helt kört eller tror ni att det går att deala till sig med deras kundtjänst? Jag går nämligen i tankarna att byta mitt Premium till ett Elite eller att skaffa ett till Premium. Har hittills i år (Q1 2017) haft en spend på drygt 200 000 kr på mitt Premium och har de två senaste åren haft en spend på cirka 400-500 000 kr per år. Behöver trigga en till 2-4-1-voucher inför sommaren och tänker antingen skaffa ett till Premium (så att jag har 2st och därför kan få totalt 2st checkar) eller ett Elite (så att jag kan få 2st checkar). För Amex vore det ju bättre om jag skaffade ett Elite eftersom det har en mycket högre årsavgift, så de kanske är villiga att flytta min spend så att jag snabbare kan få en ny check? Annars ser jag ingen jättepoäng med att byta till Elite eftersom jag inte behöver baspoängen.
Försökte deala till mig det 2 ggr förra året men dom var benhårda.Är det helt kört eller tror ni att det går att deala till sig med deras kundtjänst? Jag går nämligen i tankarna att byta mitt Premium till ett Elite eller att skaffa ett till Premium. Har hittills i år (Q1 2017) haft en spend på drygt 200 000 kr på mitt Premium och har de två senaste åren haft en spend på cirka 400-500 000 kr per år. Behöver trigga en till 2-4-1-voucher inför sommaren och tänker antingen skaffa ett till Premium (så att jag har 2st och därför kan få totalt 2st checkar) eller ett Elite (så att jag kan få 2st checkar). För Amex vore det ju bättre om jag skaffade ett Elite eftersom det har en mycket högre årsavgift, så de kanske är villiga att flytta min spend så att jag snabbare kan få en ny check? Annars ser jag ingen jättepoäng med att byta till Elite eftersom jag inte behöver baspoängen.
Jag har inte hört någon som har två Premium så jag tror att du behöver gå upp en nivå