Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Jag har svårt att se värdet med status för någon som reser så lite. Om du reser i business har du redan de flesta förmåner EBG skulle ge dig och reser du i economy har du en bra bit kvar till EBG om jag inte räknar helt snett.

Jag har svårt att se värdet med status för någon som reser så lite. Om du reser i business har du redan de flesta förmåner EBG skulle ge dig och reser du i economy har du en bra bit kvar till EBG om jag inte räknar helt snett.

Det är iofs sant. Då kanske det är bortkastat med amex elite. Amex premium kanske är det bästa valet?

Från Amex får du poäng ja, tyvärr är ju familjedelningen som fanns förut indraget för tillfället.

Ja, det känns ju väldigt dåligt att de tagit bort det. Jag hoppas att familjedelning kommer tillbaka snart i någon bra form och som gör att poängen blir statusgrundande så man kanske kommer upp i status :) :) Har för mig att jag läste någonstans att det skulle komma tillbaka nu under hösten/vintern.

Det som ska bli spännande är ju att se vad som kommer vara annorlunda med de nya korten. För det är som du säger, det går inte att beställa nu.

Last edited by a moderator:
Hallå!

Någon som har koll på när det går att värva igen? Just nu går det heller inte att signa upp sig för ett Premiumkort, förädringar var igång, någon som har någon spekulation i vad det kan tänkas vara? Kanske gäller Elite och Classic med?

Hallå!

Någon som har koll på när det går att värva igen? Just nu går det heller inte att signa upp sig för ett Premiumkort, förädringar var igång, någon som har någon spekulation i vad det kan tänkas vara? Kanske gäller Elite och Classic med?
Om några veckor är det som rapporterats, kan vara 1 vecka eller 8 veckor eller kanske mer.
Det gäller alla sas amex kort

Lästa detta på en sida i forumet: "Det resonemanget går att applicera när man enbart har en fast kostnad men AmEx tar ju även procent på alla inköp vi gör, så vi betalar ju redan för poängen!".

Tar amex en viss procent på allt vi betalar också? Dvs om en vara kostar 100kr, betalar vi då i slutändan 110kr?

Toppen