Jo, jag förstår att det skulle utnyttjas i så fall. Utgår såklart från att dom har nån form av spärr/kontroll på detta. Men undrade mest om någon hade vart i en liknande situation och lyckats förhandla om saken just när man vill komma in på Eurobonus programmet. Jag är ju inte ute efter att lura systemet var och varannan vecka. =)Om jag kommer ihåg rätt behöver man vara utan amex i ett eller två år innan man kan få ny signup bonus. Att bara vara utan kortet i 1 vecka ska man absolut inte räkna med ger någon ny signup. I så fall skulle jag säga upp och signa nytt kort varje vecka.
Har man redan amex eller nyligen har haft så får man ingen signup. I så fall skulle jag börja med classic, gå över till premium och sen till Elite för att trigga 3 signup bonusarKan låta rimligt, men att byta från ett billigare kort till ett dyrare (och dessutom första bytet) borde inte innebära röd flagg. Men det ger väl sig.
Hej, jag är ny på forumet men har surfat lite här till och från. Som många andra har jag använt mig av Coops Medmera mer men nu när villkoren försämrats så börjar jag fundera på American Express. Haft det tidigare (Guldkort) men upplevde att väldigt många butiker och restauranger inte tar emot detta. Har det här blivit bättre? Kanske är Amex som gäller nu? Har ett EB MC som jag tänkte använda som komplement tillsvidare.
Tack!
Jag tycker det funkar på de flesta ställen, åtminstone restauranger, matbutiker, resor, hotell mm. De flesta större varuhus tar det också.Hej, jag är ny på forumet men har surfat lite här till och från. Som många andra har jag använt mig av Coops Medmera mer men nu när villkoren försämrats så börjar jag fundera på American Express. Haft det tidigare (Guldkort) men upplevde att väldigt många butiker och restauranger inte tar emot detta. Har det här blivit bättre? Kanske är Amex som gäller nu? Har ett EB MC som jag tänkte använda som komplement tillsvidare.
Tack!
Man behöver inte ens pruta i och med att det är gratis som Gold eller högre.Amex. Elite eller premium beroende på flygvanor hos sas och spend. 1 eller 2 vouchers osv. Om du är EBG så kan du pruta till dig gratis årsavgift på ditt mastercard som ett komplement![]()
Du har PMHej,
jag är ytterligare en nybörjare i poängjagarträsket. Har läst in mig på en del och sitter för tillfället och förbannar min dumhet att jag inte växlade in 240 000 medmerapoäng i februari istället... Har bestämt mig för att skrota MedmeraMer till förmån för American Express premium och har förstått att sådana som jag är eftertraktat villebråd för värvningar? Är det någon som är intresserad så skicka ett PM.![]()
Annars måste jag tacka för ett fantastiskt informationsrikt forum!