Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Hej! Jag såg att nån skrev att det var strul med Amex system. Jag fick kortet i förrgår och har gjort några köp, men på "Mitt konto online" på Amex samt i Amex App så visar den en utestående skuld på 0:-. Tar det normalt några dagar för saldot att uppdateras, eller är det något fel?

Om det nu är strul med systemen, visas reserverat belopp och vilken motpart som beloppet har reserverats för normalt sett? Så är det t.ex. på Skandias kreditkort, vilket är väldigt användbart.

Tack på förhand!
 
Ringde AmEx för tredje gången denna vecka ikväll. Inte fått några poäng ännu. Enligt AmEx så skyller SAS på att AmEx gett dom fel uppgifter och AmEx skyller på att SAS har gjort fel. Ska det va så svårt? Vill dom ha mig som kund eller inte? Himla dåligt första intryck. Tröttnade rejält och bad om att bli uppringd i nästa vecka av nån chef på AmEx för att kräva kompensation, annars säger jag upp kortet. Beviljades utan tvekan.
 

emilakered

Medlem
Jag körde ett SAS-Amex rätt länge, men sade upp det för ungefär ett halvår sedan efter att ha gått över till andra kort i samband med bostadslån. Planerar nu att skaffa nytt, sannolikt Premium. Helt enkelt roligare bonus än den kickback andra kortet ger.

Vad tror ni, hur bra "minne" har Amex system I realiteten? Är det någon poäng att försöka klödda med rekryteringsbonusar? Vill minnas att de säger två år sedan avslut, men å andra sidan kommer systemen knappt ihåg senaste fakturan. :p
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen