Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

tågnörd

Medlem
Jag tänkte prova på Amex premium och såg att det finns en värvningsbonus om 12000 p. Om någon är intresserad, skicka PM (annars gör jag en vanlig ansökan under dagen) :)

Edit: jag har fått några PM nu!

Jag förde loggbok över min ansökan och tänkte posta det för statistikens skull:
14/1 faxade in ansökan
17/1 e-post om att min ansökan är mottagen
18/1 e-post om kreditupplysning
21/1 brev om att ansökan är mottagen för extrakortet (fru tågnörd) + kreditupplysning
24/1 e-post om att ansökan är godkänd
27/1 huvudkortet kom med posten, aktiverade det och provade att handla på nätet (det gick bra!)
28/1 försöker köpa SJ-pendlarbiljett och köpet nekas, men löstes med ett telefonsamtal.

Extrakortet borde dyka upp inom några dagar gissar jag.
 

MaBe

Medlem
När ni har ansökt om Premiumkortet ungefär hur lång tid har det tagit innan ni har fått ansökan godkänd och ni har fått hem kortet?
Jag har en större inköp nästa helg som jag hade velat betala med kortet och jag ansökte nu i helgen.

Har det tagit lika lång tid som det tog för Tågnörd för er alla?
 

OSD-STO

Ny medlem
Hej!

UPPDATERING:
Värvningslänk mottagen. Tack

Någon som vill skicka ett PM med värvningslänk till eurobonus amex premium?

Jag är ett segment från EBG. Finns det någon anledning att vänta med kortansökan? Har 30k i planerad spend innan nästa segment som jag skulle vilja ta på kortet för att snabbare nå 241.
 
Last edited:

OSD-STO

Ny medlem
Hej!

UPPDATERING:
Värvningslänk mottagen. Tack

Någon som vill skicka ett PM med värvningslänk till eurobonus amex premium?

Jag är ett segment från EBG. Finns det någon anledning att vänta med kortansökan? Har 30k i planerad spend innan nästa segment som jag skulle vilja ta på kortet för att snabbare nå 241.
Hej,
Värvning avklarad. Inga fler PM tack :)
 
God Förmiddag,
Ny medlem här, på forumet likväl som relativt ny med SAS Eurobonus Premium Card, min fråga bara..

Vet någon om det går att betala in närsomhelst till Amex?

Jag menar, måste man vänta på fakturan.. ? Säg att man köper något för 1000:- för att få Eurobonuspoäng, kan man sen betala in till Amex dagen efter?

Jag menar, om man inte har lust att bygga upp en.. "större" månadsfaktura.

Ursäkta om min fråga är otydlig. :)
 

crown

Medlem
God Förmiddag,
Ny medlem här, på forumet likväl som relativt ny med SAS Eurobonus Premium Card, min fråga bara..

Vet någon om det går att betala in närsomhelst till Amex?

Jag menar, måste man vänta på fakturan.. ? Säg att man köper något för 1000:- för att få Eurobonuspoäng, kan man sen betala in till Amex dagen efter?

Jag menar, om man inte har lust att bygga upp en.. "större" månadsfaktura.

Ursäkta om min fråga är otydlig. :)
Inga problem! OCR är alltid samma, så du kan betala in pengar när du vill på ditt Amex-konto ;) Det var svaret jag fick när jag frågade kundtjänsten.
 

JohanA

Medlem
Stämmer, har en gång betalat in i förväg när jag skulle göra ett massivt köp. Talade med kundservice och de manade mig till att betala in i förväg för att undvika problem.

Detta var när jag precis skaffat kortet så de hade ingen historik på mig då.
 
Toppen