Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Isoladan

Medlem
Sitter på SAS-mötet i Umeå. EBD 50 tor Lansering April Lounge on arrival Points never expire Guaranteed reward flights Gratis Guldkort till valfri person I övrigt Family pooling för alla kort Sas connect? Silverkort till guldmedlemmar Hann inte se mer på power point-sliden. Var fortfarande inte spikat allt.

Aj då, jag kommer att hamna över 100.000 poäng men bara 47 resor....
 

Thornado

Medlem
Aj då, jag kommer att hamna över 100.000 poäng men bara 47 resor....

Jag hoppas att det kommer att vara 100k poäng eller 50 t.o.r.

50 t.o.r. ligger ju förvisso i linje med vad som har diskuterats tidigare kring att kräva resande på SAS-metall, men det känns som att det kommer att göra att det framförallt är inrikes veckopendlare som blir EBD och desto svårare att bli EBD om man mest åker longhaul.

Vi får som sagt var vänta och se till mer info kommer, men nu är jag nervös både för det där (precis som dig så kommer jag upp över 100k, men inte ens i närheten av nog segment), och för exakt hur de hanterar övergången (då mitt kvalificeringsår slutar 31 januari, så om lanseringen blir i april så blir det spännande att se om de kommer att räkna poäng/segment från föregående kvalificeringsår som har diskuterats förut).
 

joemume

Medlem
Aj då, jag kommer att hamna över 100.000 poäng men bara 47 resor....

Det är 100K poäng ELLER 100 segment. Så allt grönt! :)

Jag tror faktiskt SAS använder begreppet 50 T/R emellanåt för att de låter mindre än 100 segment. Powerpointsliden sa tydligt 100 segment, så T/R är egentligen irrelevant.
 
Last edited:
Aj då, jag kommer att hamna över 100.000 poäng men bara 47 resor....

Då kan du väl boka 3 t/r resor mer då..!? ;)

Undrar vad SAS anser som t.o.r resor? Jag kommer ihåg en SAS challenge där man skulle göra X antal return resor, och även om jag flugit långt mer än jag uppskattat så sa SAS att jag inte gjort en enda t.o.r resa i den period, i och med att jag flyger ofta, t.ex, till Zürich fredag, hem Söndag från Geneve, men SAS båda gångerna och ofta på samme PNR men det ansåg de inte som t.o.r resor ändå.
Om det är så de menar så skulle man inte kunna få EBD med mindre man flyger fram och tillbaka på samma sträckning? Fattar inte helt det där.
 

megaman

Medlem
Här är en jäkla suddig iphone-bild på vad som visades. Varför jag skrev 50 tor tidigare var att det stod så på nästa slide som jag inte fotade.

Att tillägga på Gold/Diamond är "Restaurant voucher", vad det nu innebär (inte fri mat i go).

Det är tydligen en jättesatsning man gör med EB 2.0 och utlovade representanterna från EB och SAS onboard kunde inte vara på plats pga 24/7-jobb med detta.

En fråga kom på mötet: "Kan ni verkligen erbjuda EB-platser till _alla_ flighter för diamond? Tex BKK i januari?? Det är väl tveksamt". Svaret var att det inte exakt var bestämt.

EBP kommer att fortsatt vara invitational och ha liknande förmåner som tidigare.
EBS 10 flights, men dock 20K poäng (till skillnad från EBG 50/50K)

Inriktningen på SAS satsningar kommer att rikta sig till frekventa resenärer, man vill vara bästa flyget för den målgruppen. Ny web kommer göras under 2014. Man erkände hur IT låg efter andra bolag.
 

Attachments

  • IMG_1861.jpg
    IMG_1861.jpg
    227,4 KB · Visningar: 1 288
Last edited:

Isoladan

Medlem
Fick ni någon information om föregående kvalificeringsperiod räknas in vid införandet? (Min kvalificeringsperiod slutar DEC 13)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen