Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så länge antalet kvalificerade flygningar enbart gäller SAS och inte övriga *A bolag kommer dom fortfarande vara totalt ointressanta för min del och säker för flera andra som mest flyger europa och inte har den där extra inrikesflygningen till GBG eller ARN.

KLM/AF är det enda tänkbara alternativet för mig som utgår från GBG. Tror EB skulle kunna locka en hel del "bra" resenärer om alla flyg med LH kunde bli kvalificerade flygningar.

Så länge antalet kvalificerade flygningar enbart gäller SAS och inte övriga *A bolag kommer dom fortfarande vara totalt ointressanta för min del och säker för flera andra som mest flyger europa och inte har den där extra inrikesflygningen till GBG eller ARN.

KLM/AF är det enda tänkbara alternativet för mig som utgår från GBG. Tror EB skulle kunna locka en hel del "bra" resenärer om alla flyg med LH kunde bli kvalificerade flygningar.

Nämn en anledning till att LH-flyg skulle bli kvalificerande för EB-status? SAS har ingen nytta av EB-medlemmar om de inte flyger med bolaget utan bara postar dit.

Samtidigt så tror jag inte att EB är till för att göra folk glada. Jag vet inte hur mycket SAS tjänar på att jag flyger inrikes med Air New Zealand.
Att få en massa EB medlemmar i sig uppfyller nog inte något syfte.

Samtidigt så tror jag inte att EB är till för att göra folk glada.

Huvudet på spiken. EB är till för att driva försäljningen hos SAS primärt, att då än mer göra så att man inte behöver flyga med SAS för att få status, är direkt kontraproduktivt. Jag tror att vi får se mer aktiviteter som gör att SAS-bokningar boostas, utan att för den skull negligera samarbetet inom *A.

Mvh
/NotRyan

Huvudet på spiken. EB är till för att driva försäljningen hos SAS primärt, att då än mer göra så att man inte behöver flyga med SAS för att få status, är direkt kontraproduktivt. Jag tror att vi får se mer aktiviteter som gör att SAS-bokningar boostas, utan att för den skull negligera samarbetet inom *A.

Mvh
/NotRyan

Ja, annars kan man kanske få poäng när man reser med lokalbussen.
Man ska vara glad att det finns AMEX, Diners och andra kortkombinationer.

Jag blir lätt stirrig av detta. Min period går ut 31 jan och jag ligger strax under 100.000 baspoäng.

Måtte dom komma ut med reglerna tidigt så man kan planera sina EBD-runs i tid....!

mvh

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen