Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant att kravet för EBS halveras. Undrar hur fullt det kommer se ut i loungerna under sommaren? Det är ju för övrigt den tiden som man faktiskt kan få lite lugn och ro i loungen.

Om du tittar in i Business loungen på ARN idag så är det oftast glesare än i EBG loungen. Detta kommer göra att man hellre vill in i EBG loungen just därför att det är lugnare. Vidare så finns det faktiskt ett incitament för människor att nå Silver som inte har en chans att nå guld. Slutligen kanske man kan ifråga värdet av loungetillgång eftersom vi har Priority Pass och en massa kreditkort som också ger loungetillgång.

L
Jag har intjäningsperiod JAN-DEC, om jag kommer upp i 100.000 poäng i december 2013 kommer jag då att nästa år att vara guld och inte Diamond? Men om jag hade haft FEB-JAN som intjäningsperiod så hade jag fått Diamond?

Vad tror ni?

Ja, det är ju de som har JAN-DEC som verkligen "torskar". De blir nollställda den 1a Januari och måste jobba sig upp till ett diamond från noll, även om de med råga uppfyllde kraven föregående år... lite drygt. Men som någon skrev, det kommer säkert finnas en viss flexibilitet. Jag tror ju också att guldkampanjerna under hösten tjänade till att lyfta upp många till guldnivån och även över den kommande diamond-nivån så där fanns det nog en baktanke.

Det som var trevligt att höra är att det inte blir en devalvering av Guld, och att det tom kommer någon liten godbit till.
Dessutom så var det ju bra att han erkände att awardbokningsystemet är dåligt, det borde vara allmänt känt inom SAS nu :)
Vi fick ju det bekräftat redan i den intervjun businessclass.se hade i början på året.

Ja, det är ju de som har JAN-DEC som verkligen "torskar". De blir nollställda den 1a Januari och måste jobba sig upp till ett diamond från noll, även om de med råga uppfyllde kraven föregående år... lite drygt. Men som någon skrev, det kommer säkert finnas en viss flexibilitet. Jag tror ju också att guldkampanjerna under hösten tjänade till att lyfta upp många till guldnivån och även över den kommande diamond-nivån så där fanns det nog en baktanke.

Det som var trevligt att höra är att det inte blir en devalvering av Guld, och att det tom kommer någon liten godbit till.
Dessutom så var det ju bra att han erkände att awardbokningsystemet är dåligt, det borde vara allmänt känt inom SAS nu :)
Vi fick ju det bekräftat redan i den intervjun businessclass.se hade i början på året.

Jag föreslog denna idéen på MYSASIDEA (se länk nedan) för ett tag sedan just i anledning av detta. Om ni är eniga kan ni ju rösta på den då det verkar som SAS faktiskt lyssnar på vad folk tycker på den sidan.

https://mysasidea.flysas.net/idea/eurobonus-diamond-or-what-name-youll-give-it

Bra början, tycker bättre tillgänglighet på award måste vara ett stort plus, beroende på vad man menar med bättre.... 100K kan väl kännas lite lågt möjligtvis, 4*USA i C så är det klart och med nån kampanj kan det gå med 2 om man fortsätter med sådana.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen