Senaste nytt

SAS erbjuder vouchers till dubbelt värde

Någon som provat dessa vouchers för att betala skatter/fees för bonusresor? Jag hittar nämligen inte det valet.

Edit: När man bokar online så finns inte valet att betala med voucher på varken sas awards eller Star Awards. Efter telefonsamtal med SAS kundtjänst (på hold i ca 5 min) så får jag informaton att det går att göra via telefon. Det finns inget i villkoren som utesluter detta. Man är, i dagsläget, välkommen att ringa in för att göra sina bokningar om det gäller bonusresor och i september ska dom uppdatera hemsidan emd mer funktionallitet för vouchers.

Last edited:
Fick äntligen ersättning idag efter strejken, tyvärr inte erbjuden voucher på mailet, men en bra fem siffrig summa på väg till kontot. På tiden och nu är jag nöjd med SAS igen. :)
Antar att det var ersättning för utlägg och inte kompensation för förseningen...?

• Gilla
Reactions: Gus
@perhall det var komp för bra boende på Radisson, (tog frukostrate som simpel Guld), några luncher och middagar samt diverse Uber resor. Troligen lite för nedgraderingen från plus till LH Y också. Jag fick ingen spec och befinner mig på ett kontor utomlands. Jag har en mapp i Sthlm med utgifterna så kan kolla detta nästa gång jag är i stan. Jag minns faktiskt inte caset helt men måste säga att jag är nöjd som vanligt då SAS som alltid gjort rätt för sig. Det tog tid men det är givet med tanke på vad piloterna utsatt företaget för. Jag krävde inte EU261 då jag håller med R.G att det var en galen situation SAS blev utsatt för.

@M.K Håller med dig om SAS vs. piloterna. Har blivit ett allmänt problem att konsumenter har orimliga rättigheter och rätt ofta blir övergödda med kompensation. Har själv blivit det många gånger, nu senast hos SJ då jag fick tillbaka pengarna för hela tågresan pga trasigt WiFi. Samtidigt vill man gärna ha cash när man kan få.... antar att fler kan känna så?

Jag har fått en voucher i ersättning och det står att den ska komma i ett separat mejl. Hur lång det brukar det ta? Timmar? Dagar? (Ja jag har kollat skräpposten..)

Jag har fått en voucher i ersättning och det står att den ska komma i ett separat mejl. Hur lång det brukar det ta? Timmar? Dagar? (Ja jag har kollat skräpposten..)

Minuter var det som gällde för några veckor sedan när mina föräldrar fick en voucher.

Nu kanske du kan få kompensation för utebliven kompensation av den kompensation du utlovades vid kompensationsärendet? :rolleyes:

Toppen