Senaste nytt

SAS Economy Extra bäst i världen

Jag flög med SK Eco+ senast från och till BKK och tyckte att det var en bra produkt. Här kommer en bild från hemresan... Det var inget fel på maten att vara Eco+.


IMG_8588.jpg
 

Zoogian

Medlem
flög eco+ med SAS för några veckor sen till Japan (eller från blev det bara.. C dit..) och det är annan mat än eco... klart bra. Det jag saknar är att kunna få upp benstödet, men annars helt ok, försöker alltid fråga om plats på rad 14.. längst fram, går bra att ställa kabinväskan framför och lägga upp fötterna på då... helt klart bekvämt.

Visste dock inte att det gick att reservera uppgradering i förväg till C, är det bara för EBG kanske?

men, på det hela taget, väldigt nöjd med eco+ på SK, har dock bara åkt med Thai, och då de gamla planen från stockholm och sen vidare i C (på eco+ biljett) till Sydney... vet inte om de fortfarande seater i C när man åker från BKK, men det var så 2007... T/R ARN-BKK-SYD för 24000 kr... ;)
 

tourist

Medlem
flög eco+ med SAS för några veckor sen till Japan (eller från blev det bara.. C dit..) och det är annan mat än eco... klart bra.

Visste dock inte att det gick att reservera uppgradering i förväg till C, är det bara för EBG kanske?

Såvitt jag vet kan sallad och dessert vara lite annorlunda/aningen större, men den ena av de två varmrätterna är precis samma som i Economy. (Sitter man långt fram i Economy och tycker att det låter gott med alternativrätten från Eco Extra (ofta fisk) är det bara att fråga om de har någon kvar så får man den om det finns.)

Det finns bara två sätt att uppgradera före avresedagen, det ena är via Star Alliance upgrade med poäng, det andra är via OptionTown med pengar, det spelar ingen roll vilken status man har.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Visste dock inte att det gick att reservera uppgradering i förväg till C, är det bara för EBG kanske?

Du kan uppgradera i förväg med poäng Y->C om det finns plats i rätt bokningsklasser. Jag har inte testat på SK, men jag misstänker att det är rätt svårt att hitta plats, för det är väl samma bokningsklass som används för awards, eller?

På SK föredrar jag OT och poäng vid incheckning.
 
Toppen