Senaste nytt

SAS/EBG Plusbiljett blev Y på Swiss

Jag lånar denna tråd lite. Jag var idag bokad i SAS+ via CPH till Mallorca . Planet blev inställt pga tekniska problem med planet. Denna biljett skulle gett 6250 eb poäng. Jag blev nedgraderas till Lufthansa ekonomi via München och försedda 1,5 timme till Mallorca. Om jag förstår saken rätt har jag ändå rätt till ursprunspoängen dvs 6250 poäng för ena halvan av en tor i SAS+ bokad före 27 november.
Sedan läste jag att jag borde ha rätt till 30 % av resans pris också för nedgraderingen. Är det inkl skatter? I så fall borde det vara 500 eller 600 kronor. Vad är mina chanser att få detta? Ska jag kontakta EBG Kundtjänst om allt detta?
Du har definitivt rätt till poäng enligt ursprungsbokningen, bara att kontakta SAS när du kommer hem så löser det sig.
Osäker på vilken ersättning du har rätt till, när det senast hände mig och jag blev bokad på direktflighten till Malaga istället för via CPH fick jag 250€ i vouchers som kompensation. Det var tekniska problem på planet till CPH som gjorde att vi hade missat connection där. Du kanske har rätt till samma kompensation, jag fick den direkt på arlanda vid servicedisken efter lite klagomål på hur de hanterade situationen. De sa att de plockat av oss för att andra behövde platserna, vi flög i plus och båda var EBG. Visade sig dock att den riktiga anledningen var tekniska problem och försening som följd.

Toppen