ekf
Medlem
Jag är knappast en lika resvan resenär som de du nämner här, och jag tycker att det är solklart att SAS Go och SAS Plus är varianter på eknomiklass. Att det kostar extra att boka om en Plus-biljett när den bokningsklass man är bokad i är slutsåld på det nya flyget framgår också med all tydlighet i biljettreglerna, dock inte summan, eftersom den varierar på tillgången. Det är ju dock gratis att boka av och sedan boka en ny biljett i valfri klass.För mig känns det självklart att alla parametrar ska vara klara och tydliga när du köper eller ombokar en resa oavsett klass, utan att behöva ha kunskapen som AABack2ARN, Senator, Agehall m.fl har, då ska man ju använda resebyråer, för mig nej tack.
Att veta de extra detaljerna som experterna här bidrar med får sägas vara att tweaka systemet och inget för de oinsatte.
Om du väldigt gärna vill åka business så föreslår jag att du bokar hos ett flygbolag som erbjuder just business. Själv håller jag mig till ekonomiklass inom europa, liksom många andra.Jag kommer att åka ner till ZRH 29/10 och hem 2/11 2 PAX SAS Plus kostar 10.108 och Swiss Business 15.694:-.