Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

Så i princip behöver man aldrig sätta sig i ett plan längre.
Om inköpsplånboken är maxad så…
EBD: Utan kampanjer och andra statuspoäng gm andra kort, from april: 90.000/0,25=360.000 extrapoäng, vilket betyder inköp för 360.000 x 6,66 = 2.4 miljoner i inköp/år. Som mest alltså. ;) Man får då också 5 business över pölen ToR (med Fly-funktionen).

Last edited:
Så i princip behöver man aldrig sätta sig i ett plan längre.

Att bli EBG utan att sitta på ett enda plan har funkat tidigare också men det har kostat lite mer. Nu är det (klart) billigare men kräver en spend på 1.200.000:- om året med SAS MC Premium för EBG i gengäld (ev. kampanjperioder exkluderade i beräkningen).

Du missförstod något. De där 50% är statuspoäng man tjänar feb-april. Inte extrapoäng. Så om du tjänar 3000 extrapoäng under en månad, så blir det 1500 statuspoäng.
Skrev det där lite snabbt, men menade det du skrev, att man i princip skulle få 100% av normal extrapoängs intjäning (15/100)

Att bli EBG utan att sitta på ett enda plan har funkat tidigare också men det har kostat lite mer. Nu är det (klart) billigare men kräver en spend på 1.200.000:- om året med SAS MC Premium för EBG i gengäld (ev. kampanjperioder exkluderade i beräkningen).
Vilket kräver minst 200 000:- i köpgräns om SEB börjar tillämpa regeln strikt. Köpgränsen ska räcka till två månaders konsumtion.

Jag låg nära min gräns i januari men betalade ner till noll. Har dock fått två olika onlineköp nekade sista veckan vilket jag inte varit med om tidigare. Januari och februari sammanslaget ligger jag över min köpgräns. Jag har dock kunnat köpa exempelvis dagens lunch för 129:- igår.
Tycker hela grejen med köpgräns känns väldigt märklig.

Vad är köpgränsen för deras debit/betalkort?
Finns det någon gräns? eller kan man handla för det man för tillfället har på kontot?
I så fall haltar ju logiken med hur de hanterar kreditkorten.

Samma sak gäller Swish
Vill du tillfälligt höja beloppsgränsen för Swish upp till 150 000 kronor, ring SEB på 0774-408808 så får du hjälp.

Vad är köpgränsen för deras debit/betalkort?
Finns det någon gräns? eller kan man handla för det man för tillfället har på kontot?

Jeg har kun oplevet at køb blev afvist når kreditgrænsen blev nået, eller hvis fraud check har stoppet transaktionen. Problemet med det sidste er at man ikke ved at det er dét som er problemet, men først hvis man ringer kan de tillade at transaktionen gennemføres. Det havde været smart hvis det var noget som gik at godkende i app'en.

Blev debiterad årsavgift 31/1 á 1855kr. Idag blev jag krediterad 200kr för densamma
F637FB7F-5CBF-48E5-B4AD-98C79C7BD117.png
5FBC3CF8-EC1C-4F79-BFE9-E21F4A8C0912.png

Toppen