Ah, my bad then. För dåligt påläst![]()
Då börjar din fredag kanske med goda nyheter
Ah, my bad then. För dåligt påläst![]()
Det skulle isf betyda att det inte kommer en poäng-helg tills början på maj. Senaste var i slutet på november. Det skulle vara en ovanlig lång paus.
Man får ändå inte glömma: Vi är deras kunder. Vi ska i förtsättningen betala 1855 kr (för Premium iaf) per år och acceptera en stor risk att tjäna mindre status-poäng med kortet än innan, om vi inte anpassar vår spend. De lär fatta att det inte går utan att också göra oss nöjda iaf då och då.
Dessutom: Huvudpoängen med den nya prisstrategin ur SAS/SEB-perspektivet är – som jag ser det – att få kunderna att använda kortet mer, så att SAS och banken kan öka intäkterna via transaktionsavgifterna. Poängen är inte först och främst att göra det svårare att få EBG/EBD. Snarare tvärtom: Någon som satsar allt på att fixa EBG/EBD via kortet (genom att öka sin spend) är sannolikt en person som inte flyger så ofta. Om en sådan person råker få status via kortet, så lär det anses vara en ganska attraktiv case ur SAS-perspektivet, eftersom den inte medför större kostnader för nyttjande av sin status.
en kan tänka mig att de skulle kunna skilja kampanjpoängen mot de som räknas mot status (om de har en tekniska möjligheten).
Have not yet received the 1,000 status point for January, is it just me?
Yes, did you use your Mastercard in December?Have not yet received the 1,000 status point for January, is it just me?
Bara timmar kvar till förändringen sker.
Några speciella bra tips förutom presentkort osv för att förlägg spenden till dessa månader?J
Ja, nu gäller det att vara vaken februari-april. Med lite förutseende är det ju inte omöjligt att dra in uppemot 15000 stauspoäng per månad under introduktionsperioden. Om det blir någon helg med dubbel bonus kan det bli några tusen till (det finns ju dessvärre absoluta tak - lägre än högsta kreditlimiten - för hur mycket man får spendera på internet under viss tidsperiod, som jag råkat ut för, men aldrig riktigt förstått).