Senaste nytt

SAS drar tillbaka redan tryckta Scandinavian Traveller (Nr2)

Agö

Medlem
För den som inte läst artikeln så finns den som sagt att läsa här.

Jag blev mycket positivt överraskad över artikeln i ombordtidningen. Jag har inga åsikter om sakinnehållet, men att få in en lång artikel om ämnen som faktiskt är läsvärda ser jag som en mycket positiv breddning av utbudet. Annars brukar det bara vara sida upp och sida ner med innehållslösa "researtiklar" som inte intresserar mig alls, men här var något som man skulle kunna ha hittat i en mer seriöst svenskt magasin.

Jag ska inte gå i polemik här men nöjer mig med att konstatera att jag svårligen kan få in detta under Scandinavian Travelers inriktning (här). Det finns gott om andra tidskrifter och kultursidor som ägnar sig åt att detta - såväl engelskspråkiga som svenska. Tidskrifter där denna typ av viktiga samhällsdebattsinlägg också får mer utrymme än de ca 2000 ord som ryms i ST (för att inte tala om replikering). För det är väl knappast tanken att ST ska vara ett forum för samhällsdebatt?

Annars håller jag med dig. Det är en intressant text.
 

fcx

Medlem
För den som inte läst artikeln så finns den som sagt att läsa här.



Jag ska inte gå i polemik här men nöjer mig med att konstatera att jag svårligen kan få in detta under Scandinavian Travelers inriktning (här). Det finns gott om andra tidskrifter och kultursidor som ägnar sig åt att detta - såväl engelskspråkiga som svenska. Tidskrifter där denna typ av viktiga samhällsdebattsinlägg också får mer utrymme än de ca 2000 ord som ryms i ST (för att inte tala om replikering). För det är väl knappast tanken att ST ska vara ett forum för samhällsdebatt?

Annars håller jag med dig. Det är en intressant text.

Delar din uppfattning att det här inte alls ryms inom den officiella inriktningen för ST och nöjer mig sedan med att vara enig om att vara oenig om huruvida det borde rymmas inom ST eller inte. Speciellt eftersom en del verkar ha problem med att skilja på att diskutera sak och att diskutera form.

På pluskontot för nya ST kan man dock säga att man nu lyckats få bort Singapore som SAS-destination :)
 

Agö

Medlem
På pluskontot för nya ST kan man dock säga att man nu lyckats få bort Singapore som SAS-destination :)

I gengäld har man dock återupptagit Bangkok-linjen och dessutom Dubai!

Finns även online här. Sidan 166.

ST.jpg
 
Last edited:
Toppen