Senaste nytt

SAS Diners Club

A

Aurora

Guest
Etter at SAS Amex kom på banen oppfatter jeg DC som nesten meningsløst; DC-loungene koster nå penger, og dette var tidligere deres eneste fortrinn.

Vel... alle har ikke inntekt på over ... 450k? 500k? 600k? Ergo har ikke alle muligheten til å få AMEX Elite med 20p/100kr. Dessuten koster Amex Elite 4000kr/året.

Diners gir 20p/100kr for bare 695kr/året, og jeg har en sinnsykt lav inntekt på under 200k. Jeg har gratis inngang i Diners-lounger for hver 10,000kroning jeg bruker med Diners, noe som faktisk er helt kurant i og med at jeg bare er eurobonus sølv. Oppfatter det også som enklere å bruke diners, enn amex, i svenske butikker - men det er mulig det er tilfeldig.
 

Mangostan

Medlem
Är SAS Diners möjligen på väg att försvinna? De är nu helt borta från SAS hemsida bland betalkorten och på Diners egen hemsida går det ej att ansöka om kortet. Det går däremot bra att ansöka om det vanliga kortet utan SAS-koppling.
 
Oppfatter det også som enklere å bruke diners, enn amex, i svenske butikker - men det er mulig det er tilfeldig.
Förutom Coop, Systembolaget, Ikea, H&M och ibland ICA så var det inte lätt att använda ett Diners i Sverige när jag hade det, det gick ju dessutom knappt använda Diners i USA :D
Men det kanske har blivit bättre?
 
A

Aurora

Guest
Förutom Coop, Systembolaget, Ikea, H&M och ibland ICA så var det inte lätt att använda ett Diners i Sverige när jag hade det, det gick ju dessutom knappt använda Diners i USA :D
Men det kanske har blivit bättre?

Tror det. De siste månedene har jeg brukt Diners på det meste, fra New Yorker (klesbutikk) til Cervera (...kitchen appliances). Det er kun ICA Hörnan like ved jobben min som ikke tar diners :)
 
Last edited by a moderator:

Sakoz

Medlem
Mina iakttagelser i USA och bl.a. Japan är att man i USA tittar efter Discover loggan så fungerar Diners Club att betala med. I andra länder JCB loggan så brukar det oftast fungera. I Sverige ska man kika om butiken har Euroline som kortinlösare, de har då ingen separat avgift för Diners Club och blir puschade att ta det eftersom dom slipper extra tillägg.
 

Mangostan

Medlem
Ringde Diners kundtjänst nyss och de bekräftade det jag befarade: Fr o m 1 juni går det ej längre att nyteckna SAS Diners. De har ej längre samarbete med SAS. Befintliga kort gäller tills vidare. Hon kunde inte svara på hur länge de skulle gälla.
 

Ricci

Medlem
Sa upp mitt Diners förra året som jag haft sedan 1997.....och gick över till Amex SAS Elit...
Det känns som att Diners är utkonkurrerad i Sverige.
 

DanielKif

Medlem
Ringde Diners kundtjänst nyss och de bekräftade det jag befarade: Fr o m 1 juni går det ej längre att nyteckna SAS Diners. De har ej längre samarbete med SAS. Befintliga kort gäller tills vidare. Hon kunde inte svara på hur länge de skulle gälla.
Tack för infon. Då ska jag spara det till nästa år och enbart använda det för de innestående lounge besöken som jag samlat ihop.
 

Fredrik

Medlem
Trist men på något vis inte förvånande. Diners har alltid känts som fula ankungen i kortutbudet.
 

Moco

Medlem
Sa upp mitt Diners förra året som jag haft sedan 1997.....och gick över till Amex SAS Elit...
Det känns som att Diners är utkonkurrerad i Sverige.

De har ju verkligen gjort noll för att marknadsföra det som ett attraktivt kort. Medan andra länder har chip/contactless så stretar Diners/SEB i Sverige på med magnetremsan. Plus att det är svårt att använda det i vardagen, bortsett från hotell och flyg.
 
Toppen