Senaste nytt

SAS Dialogmöte Malmö Fredagen den 17 februari 2017

Agö

Medlem
Har inte hängt med där då jag kör Android, är iPad-appens påväg bort eller få sämre funktioner?
Låter lite ologiskt när man gett CC iPad och efter 10 mån fixar en kurs vad de skall ha den till.
(Samtidigt kanske det följer samma SAS-anda, det som är logiskt för andra i flygbranchen är inte logiskt på Frösundavik) :(
Så här ser det ut.

cc3fc0949b68a8f7a4195a4e38ed4a9e.jpg
 

NotRyan

Medlem
Har inte hängt med där då jag kör Android, är iPad-appens påväg bort eller få sämre funktioner?
Låter lite ologiskt när man gett CC iPad och efter 10 mån fixar en kurs vad de skall ha den till.
(Samtidigt kanske det följer samma SAS-anda, det som är logiskt för andra i flygbranchen är inte logiskt på Frösundavik) :(

Så här ser det ut.

cc3fc0949b68a8f7a4195a4e38ed4a9e.jpg

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta....hoppas det finns mer info från SAS snarast om detta.:confused:

Nu pratar ni om olika saker haha. Kabinpersonalens ajPäd app har ju inget att göra med SAS explorer-appen :)
 

Agö

Medlem
Nu pratar ni om olika saker haha. Kabinpersonalens ajPäd app har ju inget att göra med SAS explorer-appen :)
Haha, ja så var det nog. Det jag menar (@Ricci ) är att SAS stängt sin iPad-app för passagerare vilket gör det mkt svårare att läsa de tidningar de säger sig erbjuda som ett miljövänligt alternativ till de papperstidningar man tog bort för några år sedan. Återigen ett mkt märkligt beslut.
 

Ricci

Medlem
Nu pratar ni om olika saker haha. Kabinpersonalens ajPäd app har ju inget att göra med SAS explorer-appen :)
Jag vet att det är 2st olika appar:). Det jag menade är att man tar bort den (lilla..) kompetens man byggt upp dvs kommer SAS stödja Appleplattformen om något år alls.
 

mha321

Medlem
Jag vet att det är 2st olika appar:). Det jag menade är att man tar bort den (lilla..) kompetens man byggt upp dvs kommer SAS stödja Appleplattformen om något år alls.
Man har väl inte byggt "vanliga appen" själva ändå. Jag gissar att samma gäller crew appen. Men är de utlagda till samma ställe?
Det naturliga vore väl att iPhoneversionen görs universal istället så att den skalar ordentligt på en iPad
Det låter som det enda rimliga. Och det är ju så det funkar på deras Android app.
 
Toppen