Senaste nytt

SAS Dialogmöte Kalmar, 16 dec 2016

Är det någon mer Kalmarbo som ska dit? Ännu ingen inbjudan via mail, men när jag kollade på event-sidan för någon dag sedan så fanns mötet med där.

Kanske kan man springa på någon trevlig BC-medlem?

/Magnus

BESKRIVNING
Detta är en unik möjlighet att träffa SAS representanter från olika avdelningar på lunch. Dela gärna med dig av idéer och frågor samt ge oss din feedback kring våra tjänster och vår verksamhet.

När: den 16 december 2016 från 11.30 - 13.30 (cirka)
Vi bjuder på lunch

Var: Kalmar Öland Airport
 
Skulle vara kul, men finns inte på min eventsida som diamant. Det fanns tidigare för ca: 1 månad sedan samma möte fast i Visby. När jag sen skulle boka någon dag senare var det borta. OBS! Ej 0 biljetter kvar; de hade tagit bort det helt och hållet.
 

NyfikenGrau

Medlem
Min hemmaregion, men åker inte upp förrän den 23e.
Hoppas flera tar upp återupprättande av Köpenhamnslinjen nu när Berlinlinjen försvunnit. Skulle vara bekvämare än byte på Arlanda tack vare att man slipper säkerhetskontroll, men det viktigaste skälet är tyvärr att det inte går att lita på Öresundstågen nu för tiden!
 
Är det någon mer Kalmarbo som ska dit? Ännu ingen inbjudan via mail, men när jag kollade på event-sidan för någon dag sedan så fanns mötet med där.

Kanske kan man springa på någon trevlig BC-medlem?

/Magnus

BESKRIVNING
Detta är en unik möjlighet att träffa SAS representanter från olika avdelningar på lunch. Dela gärna med dig av idéer och frågor samt ge oss din feedback kring våra tjänster och vår verksamhet.

När: den 16 december 2016 från 11.30 - 13.30 (cirka)
Vi bjuder på lunch

Var: Kalmar Öland Airport

Jag ska :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Ha det kul ni som ska dit!

En annan grej att ta upp vore kanske eventuell lördagsavgång till ARN? Åtminstone för sådana (som mig) som inte har något direkt fast veckoschema. Känns lite märkligt att det inte går några SAS-flyg alls på lördagar, medan konkurrenten kör en avgång till Bromma varje lördag.
 
Min hemmaregion, men åker inte upp förrän den 23e.
Hoppas flera tar upp återupprättande av Köpenhamnslinjen nu när Berlinlinjen försvunnit. Skulle vara bekvämare än byte på Arlanda tack vare att man slipper säkerhetskontroll, men det viktigaste skälet är tyvärr att det inte går att lita på Öresundstågen nu för tiden!

Ha det kul ni som ska dit!

En annan grej att ta upp vore kanske eventuell lördagsavgång till ARN? Åtminstone för sådana (som mig) som inte har något direkt fast veckoschema. Känns lite märkligt att det inte går några SAS-flyg alls på lördagar, medan konkurrenten kör en avgång till Bromma varje lördag.

Köpenhamn och lördagsavgång är noterat (och inskickat som samtalsämne i samband med anmälan till träffen).
 
Tror definitivt Köpenhamn hade tagits emot väl från Kalmarregionen. Majoriteten tycker ju det känns fel att flyga ut i Europa via ARN och åker bil eller tåg ner till Kastrup istället. Sen är det, som ni säger, absolut ingen höjdare med byte mellan terminaler på ARN.
För egen del blir det oftast KLR-ARN-CPH-OSL när jag varit nere en helg i Kalmar :)
 
Ha det kul ni som ska dit!

En annan grej att ta upp vore kanske eventuell lördagsavgång till ARN? Åtminstone för sådana (som mig) som inte har något direkt fast veckoschema. Känns lite märkligt att det inte går några SAS-flyg alls på lördagar, medan konkurrenten kör en avgång till Bromma varje lördag.

Sommartid flyger de lördagar, minns inte hur det var i somras, men förra sommaren minns jag bestämt att jag flög ner en lördagsförmiddag.
 
Toppen