Senaste nytt

SAS Dialogmöte Kalmar, 16 dec 2016

Just det här känns som ett mindre problem när Jettime slutar med ATR-operationerna för SAS. Dom har ju till och med varit tvungen att stänga vissa linjer som trafikerats av Jettime. Jag antar att Flybe kommer att få ta över vissa "Jettime-linjer" löpande under året.

Så blir det förhoppningsvis. Har sett att vissa avgångar i vår är med Cityjet och CRJ900.
 
När någon menar att orsaken till överfull lounge på T4 är för låga krav för tillgång så svarar man undvikande. Alltså ingen ledning till om man ändrar krav på EBG eller om plusbiljetter även fortsättningsvis ska ha tillgång.
Spontant känns det som den stora majoriteten av de som hänger i den loungen har både plusbiljett och EBG, åtminstone vid rusningstid (och det är ju då det är problem).
 

You bet they did!

Zoomade dock ut lite under den långa diskussionen. Åker ganska sällan Plus inrikes och tycker faktiskt "Fresh bite" är bättre. Tror det landade i att man har RÄTT till maträtten-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Verkade som det sällan var problem med SAS' egen personal utan det huvudsakligen gällde Flybe. Man skulle förtydliga kommunikationen....
 
Det framfördes ganska hård kritik mot flygningarna med ATR (Flybe) gällande punktlighet, bussgate och service. SAS säger att man överväger att ersätta dessa med CRJ900 men att man först måste hitta användning för befintliga 72:eek:r som man har långa avtal på. Efterfrågan är dock tillräckligt stor för att byta till större plan.

Ser ut som att ATR nästan försvinner helt från Kalmar till våren. Tre av fyra avgångar KLR-ARN som gått med ATR byter SAS ut och sätter in CRJ900. Stort lyft sett till komfort och restid.

SK2197 06:25 737, CRJ900
SK192 09:55 ATR-72
SK194 13:30 CRJ900
SK196 16:10 CRJ900
SK198 19:15 CRJ900

upload_2017-10-24_19-37-3.png
 
Toppen