Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Knappast, men är man en glad och trevlig kund som dom känner igen så.... Sånt där händer mig också emellanåt fast jag bara är EBG.

Man blir bemött tillbaka som man bemöter andra :)

Mvh
/NotRyan

Men alla vet väl att EBP står för EB PUSS......

Det ligger nog en del i det du skriver "NotRyan" men den goda sidan av myntet är att dessa härliga människor finns lite här och där på SAS. Loungen, Gaten, Flighten... Det får mig att må bra..

En visserligen enkel men mycket uppskattad förbättring!

Jag har noterat att SAS numera skriver ut resedatum och bokningsreferens i bekräftelse-mailets ämnesrad när jag gjort en bokning via mina sidor. Förut stod det bara "Bokningsbekräftelse" vilket gjorde det lite svårt att hitta en specifik bokning om man letade via sin mailbox.

I like...

Som jag nog nämnde i http://www.businessclass.se/reserapporter/7149-igorius-agoe-till-montreal-foelj-med.html drabbades jag på resan från ARN till BRU för ett par veckor sedan av en inställd SK-avgång (pga. påstådda tekniska problem), och det senare SK-flyg som jag blev ombokad till landade i sin tur en dryg halvtimme för sent. Allt som allt landade jag på BRU drygt 3 timmar senare än planerat, vilket medförde ordentliga olägenheter då jag fick skjuta på ett möte inne i Bryssel.

Jag skrev efter hemkomsten ett ganska utförligt och helt uppriktigt klagomål till SK om hur besviken jag var, och att denna tråkiga upplevelse fått mig att fundera på om jag verkligen borde satsa på SK framöver eller prioritera andra bolag. Jag bad SK om en gest om att jag (som snart är EBG) är uppskattad som kund, och föreslog en väl tilltagen kompensation i form av - förslagsvis - 10 000 EB-poäng. Jag insåg att detta förslag kanske var väl högt, men var också ganska irriterad när jag skickade klagomålet, så varför inte...

Idag kom så svaret från SAS Customer Care. Inte nog med att de ger mig den föreslagna kompensationen (10 000 EB-poäng), de kryddar dessutom dealen med två vouchers till SK Business Lounge. Jag är riktigt nöjd med detta, som är betydligt mer än vad jag hade förväntat mig. En fin gest från SAS!

Det är länge som folk har önskat att de skulle se också sina bokningar som gjort genom EBG kundservice i sin EB profil. Loggade in och kikade poängsaldo samt bokningar som finns. Då hittar jag min resa till Rom som jag gjorde via EBG kundservice! Bra jobbat SAS IT att jag ser dessa bokningar i min profil. :)

Det ända som är kvar är de bokningar som man gjort via resebyrå att de skulle synas i profil också.

2012-11-03 16-06-13.png

Utmärkt flygning i morse, SK400 CPH-ARN. Ingenting märkvärdigt men lugn och smidig boarding, leende och vänlig dansk-svensk crew,, lugn men lite lustig kapten, standardfrukost. Ett flertal passagerare, undertecknad inkluderad, tackade crew på väg ut. SAS - det gjorde ni bra!

Utmärkt flygning i morse, SK400 CPH-ARN. Ingenting märkvärdigt men lugn och smidig boarding, leende och vänlig dansk-svensk crew,, lugn men lite lustig kapten, standardfrukost. Ett flertal passagerare, undertecknad inkluderad, tackade crew på väg ut. SAS - det gjorde ni bra!

Det är då flygresor (kortdistans) är som bäst. När det flyter på, är lugnt och skönt och resan inte tär på en. Härligt!

Toppen