Agö
Medlem
SK1477 ikväll (15/10), OSL-CPH. En av de mest minnesvärda intra-Skandinavienflighterna på länge. Vår danske (nota bene!) purser underhöll passagerarna i en timme med en närmast oemotståndlig charm. Det var inte det där vanliga slentriansnacket om väder och vind (med en viss jag-har-gjort-detta-hundra-gånger-tidigare-röst) utan det fanns en sann glädje i att utföra sin uppgift och muntra upp stämningen ombord före, under och efter flighten. Satt på 1F (fina SE-DIR, Nora Viking), bredvid mig satt en dam som fick särskilt mycket uppmärksamhet av pursern. Han skojade friskt om dricka ("Vill du ha kaffe? Nej, vill då då ha vatten, konjak, apelsinjuice, Fanta, vitt vin, whisky, te osv.?). Han avslutade med att ge damen en riktig Cola i en ta-med-påse strax innan landning då hon inte hade druckit upp sin Cola light till middagen (till purserns stora nöje
).
Hatten av för denne purser och för sann god service med glimten i ögat. SAS danska kabinpersonal får ta så mycket kritik så jag får bidra med lite motvikt. Och självklart var vi före utsatt tid. Då gör det inget att hemliga matlådan som vanligt var ointressant.
Hatten av för denne purser och för sann god service med glimten i ögat. SAS danska kabinpersonal får ta så mycket kritik så jag får bidra med lite motvikt. Och självklart var vi före utsatt tid. Då gör det inget att hemliga matlådan som vanligt var ointressant.
Last edited: