Haha, studsade på detta:+1 för att SAS tydligt upplyser resenärer på deras rättigheter vid förseningar/inställda flighter
message | SAS
Visa bifogad bild 78190
Jag studsade mer på följande ordalydelse "SAS will provide equal handling regardless if a claim is submitted by a private customer or a third-party company."Haha, studsade på detta:
If you are entitled to compensation in accordance with the regulation we will compensate you as soon as possible without any hassle. Since third parties usually charge a significant fee to help you with your claim it is more beneficial for you to make your claim directly with SAS. Tänkte direkt på @Bridgeman i den här tråden.
Känns en gnutta desperat faktiskt. Misstänker att det kommit en del claims under den senaste tiden.Jag studsade mer på följande ordalydelse "SAS will provide equal handling regardless if a claim is submitted by a private customer or a third-party company."SAS och equal handling, njaaaa....
Ja, flygadvokaterna har steppat upp marknadsföringen så det kommer väl mer och mer den vägen!Känns en gnutta desperat faktiskt. Misstänker att det kommit en del claims under den senaste tiden.
Man kan ju fundera på varför den röda bannern har kommit upp i första läget... Lite för mycket publicitet runt inställda flyg kanske? Den var inte där igår i alla fall.
Tyskarna är snabba jmf med TAP 7v och de har inte svarat ännu+1 på EU 261/2004 hanteringen. Det gick undan idag att få bekräftat att jag var berättigad för inställd flight. Betydligt bättre än de slöa tyskarna på LH som tog 4 veckor på sig.
SAS och equal handling, njaaaa....