Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

011430121

Medlem
Det är sällan jag skriver i just denna tråd, måste säga att 99,99% är SAS flygningarna bra, kan bara minnas en flygning där jag har blivit irriterad på någon av SAS personal, och det var en kabinanställd som tycket att jag stängde hatthyllas lucka för hårt!

Vid min resa mellan ARN-LPA den 15 mars med SK1819, så fick jag och övriga passagerare i PLUS kabinen en fantastisk service av kabinchefen och flygvärden som heter Mats och jobbade i PLUS.
14 rader i PLUS och högst tre stolar lediga!
Redan vid Bordningen märktes att detta kommer att bli något extra, varje passagerare noterades och inte bara med det vanliga god morgon och välkommen, utan med en extra kommentar och barnen fick extra uppmärksamhet med lite små prat och frågor.
Satt på 1D och det var verkligen roligt att notera det välkomnande som alla fick.
Under resan hade Kabinchefen och Mats en fantastisk service, städade upp borden, tog bort glas snabbt, och var snabbt på plats när passagerarna kallade på deras uppmärksamhet, och de flesta ville ha påfyllning av diverse drycker.
Frågade kabinchefen (kommer inte ihåg hans namn) hur orkar ni ha så hög servicegrad på en 5,45 timmars flygning?
Svaret blev, vi älskar att serva våra passagerare så att de blir glada och nöjda!
SAS skall vara stolta över dessa två personer!

Vid returen med SK 1820 den 19 mars blev det inte sämre vid ombordstigningen när man fick en jätte kram av kabinchefen Sonja, för oss som har haft tillfälle att flyga med henne förut (@David, @GOTATH, @fcx, @Tommy @Bryant minns inte om vi fler, så kan jag bara säga, hon var som vanligt, det vill säga sprudlande glad, uppmärksam, hög service nivå. Vid avstigningen ny kram och "Peter hoppas vi ses snart igen!

Tack SAS för att Ni har så fantastisk personal.
 

Lukas S

Medlem
Nu skriver jag detta väldigt sent och tyvärr kommer jag inte ihåg vad kabinchefen hette, men förra året åkte jag till och från LAX några gånger i business och fick 2-3 ggr en fenomenal (svensk) kabinchef som hälsade mig välkommen väldigt hjärtligt och gav superb service rakt igenom. Tilltalad med namn rakt igenom, kom ihåg mina matpreferenser, fixade en lite annorlunda frukost, osv. Riktigt, riktigt bra!

Tyvärr är detta ju klara undantag när man åker SAS C enligt mina upplevelser.
 

FredLind

Medlem
Efter en litet misslyckad flygdag (försenat flyg från Bodö gjorde att jag missade min anslutning i Oslo och fick flyga Köpenhamn-Stockholm och övernatta i Stockholm innan jag tog mig hem till Umeå först nästa förmiddag) får man säga att SAS skötte sig exemplariskt. När jag kom fram till Oslo bokades jag bums om till kommande flygningar och det tog sedan inte många minuter till innan någon ringde och meddelade vilket hotell jag skulle bo på i Stockholm. Efter hemkomst tog det några dagar innan jag anmälde det inträffade enligt EU-regeln. 2 dagar senare fick jag ett mail att jag skulle få de 250 Eurona på mitt konto inom 3 bankdagar och det fungerade klockrent. Snyggt räddat, SAS!
 

Brandten

Medlem
Efter en litet misslyckad flygdag (försenat flyg från Bodö gjorde att jag missade min anslutning i Oslo och fick flyga Köpenhamn-Stockholm och övernatta i Stockholm innan jag tog mig hem till Umeå först nästa förmiddag) får man säga att SAS skötte sig exemplariskt. När jag kom fram till Oslo bokades jag bums om till kommande flygningar och det tog sedan inte många minuter till innan någon ringde och meddelade vilket hotell jag skulle bo på i Stockholm. Efter hemkomst tog det några dagar innan jag anmälde det inträffade enligt EU-regeln. 2 dagar senare fick jag ett mail att jag skulle få de 250 Eurona på mitt konto inom 3 bankdagar och det fungerade klockrent. Snyggt räddat, SAS!
Må hända jag är lite trög men hur gick rutten...? Bodö - Oslo men du missade anslutningen (till?) och fick flyga från Köpenhamn istället med övernattning i Stockholm på väg till Umeå?
 

bankb

Medlem
Sitter på Expressen på väg in till Sthlm efter en väldigt positiv upplevelse med flight från Kalmar. Snabb och bra service på flighten, blev tillfrågad om påfyllning 3 gånger. Att Äppel juicen numera finns inrikes är helt enkelt lysande!

Men VARFÖR denna bussresa till gate när man landar på Arlanda! Är fasen nästan tomt på T4 såhär dags... men antar att ATR ska till Åbo så då är det mer praktiskt att stanna på T5...
 

Saganaki

Medlem
Registrerade ett claim på hemsidan angående försenat bagage. En kvart (15 min!) senare hade jag svar. Det måste jag säga är bra service.

Visst, hela claimet borde aldrig uppstått kan man tycka... CPH borde kunna leverera en prio-taggad väska till nästa flyg under de 30-35 min som var mellan ankomst-avgång. Vi var dessutom parkerade nästan bredvid varandra. Men men, slutet gott allting gott.
 

kaktusen

Medlem
Igen bevisar sas varför man ska välja dem! Efter en väldigt trevlig resa i business (cu från plus) från Shanghai landar planet ca 5 min före tidtabell (18.30) i Köpenhamn. Jag var bokad på 20.40 anslutningen till Arlanda och tänkte att jag inte orkar sitta i loungen och slå ihjäl tid i 2h. Frågar cc vilken gate 19.00 planet går och får reda på att 6B och springa är det då som gäller. Efter den segaste säkerhetskontrollen på länge (fattar inte varför man ska ha säkerhetskontroll vid transfer eller varför man inte har ett fasttrack) kommer jag fram till gaten och dörrarna är stängda (kl ca 18.55) precis då kommer en dam ur gatepersonalen ut för att köra tillbaka en rullstol, varpå jag snabbt frågar snällt om man inte kan få åka med planet. Hon knappar lite och på 10 sekunder har hon kollat mitt boardingkort och skrivit ut ett nytt! Knallar ner mot planet och ser att dörren (till planet) är stängd.... Knackar försiktigt på, varpå de öppnar och jag ser tre konfunderade cc som bara får ur sig ett jaha? Smiter snabbt in till min plats 3a och inser att jag kommer hinna med planet! Mycket bra jobbat av sas som gjorde att jag kom hem före 21 istället för runt 23! Väl värda timmar en söndagkväll när man ska upp och jobba tidigt nästa morgon!
Världsklass!
 
Toppen