Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

SK2678 i måndags var en av de behagligaste kortflygningar jag gjort med SAS. Väldigt trevlig personal ombord. Min kompis, som annars är en ivrig Kjosanhängare, var rätt imponerad och menade att så här trevligt var det inte ombord på det bolagets flygningar.

Måste bara ge en eloge till SAS personal i Danmark (vet ju att en del tycker de kan vara lite tjuriga). Hade en SAS Go biljett som med en connection innan med byte på Kastrup. BIljetten var bokad via en resebyrå och några månader innan avresa så hade det första legget i resan tidigarelagts så att vår väntetid på CPH skulle bli drygt 5 timmar. Hade av någon anledning inte riktigt reflekterat över detta, eller så utgick jag ifrån att den inte skulle gå att kunna ändra resan CPH-ARN. När vi väl kom fram så insåg vi att 5 timmar är en del tid och tänkte att vi gör ett försök i transfercentret. Och det lyckades!
Troligen såg hon som var där att vår första resa hade fått en tidtabellsändring och därför var schysst och bokade om oss utan extra kostnad.
Mycket trevligt gjort av SAS!

Igår när jag flög med Braathens regional med SK flygnummer i Go blev jag bjuden på en Fudge muffin samt en smoothie. Gesten var givetvis mycket uppskattad. Och idag när jag ville boka om min biljett då jag inte var nöjd med den ombokningen som gjordes till följd av en inställd flight var det inga konstigheter att välja fritt bland tiderna som fanns kvar. Mycket bra jobbat SAS! :)

Jag och min chef fick idag boka om våra plus-biljetter till en tidigare flight trots att det egentligen inte fanns plats i rätt bokningsklass. Det uppskattades att komma hem ett par timmar tidigare! Tack för det SAS!

Fick hoppa på ett tidigare plan när jag hade en plus biljett (vid gaten). Planet var fullt så jag gissar att det inte fanns i samma bokningsklass. Ni som åker plus ofta: brukar man få göra det, eller var de helt enkelt snälla?

Toppen