Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Skrev det redan på Twitter till SAS, men tänkte berätta det här också. Vet ju inte om personalen följer twitter liga noga som Instagram ;)
Fick otrolig trevlig service av Olle och Cornelia i SAS Plus i torsdags hem från Malta. Absolut trevligaste servicen på länge, oavsett flygbolag :)

Flög Barcelona-London via Oslo igår och hade redan från början en väldigt kort anslutning med bara 30 minuter i Oslo. Vi kom in 10 minuter sena och fick dessutom bussgate så trodde det var kört. Lyckades ändå ta mig genom terminalen på rekordtid och lite svettig kom jag fram till gaten strax efter ordinarie avgångstid. En väldigt vänlig gateagent stod med passagerarmanifestet i hand och väntade, sa att de tänkt boka om mig på nästa flyg men att han noterat att jag hade fått bussgate och hade bestämt sig för att vänta till absolut sista sekund med att stänga. Sparade mig tre timmar och jag hann hem i tid för att lägga barnen. Mycket uppskattat.

Tips: vid internationell transfer från bussgate i Oslo se till att ta rulltrappan upp direkt till vänster när man kommer in i terminalen, då kommer man rakt in airside i utrikes utan att behöva passera säkerhetskontroll. Förra veckan gjorde jag samma transfer men tog då hissen och hamnade uppe i den trånga korridoren högst upp i terminalen och blev tvungen att gå genom säkerhetskontroll.

Last edited:
Vi är läskigt många här på Malta som talar svenska! ;)

Visst är det intressant att lilla Malta har en "Fast Track"?! Den största tidsbesparingen man gör där (bortsett från någon enstaka dag nu på sommaren) brukar vara att man slipper de 15-20 sekunder det tar att gå runt i köfållan. Vilket såklart inte ska underskattas! :D

Vid min flygning i helgen sparade man mycket mer tid än så. Det var en relativt lång kö till security full av vilsna barnvagnsresenärer och pensionärer. Så det var väldigt trevligt att glida förbi, gå igenom utan pip och sen rakt in till loungen.

Rätt trevlig lounge för övrigt. Lite folk, bra service och man ställde fram en lättare lunch vid 11 tiden.

Tack till kabinchef Tina m fl och SAS, för en trevlig flygning MLA-ARN idag 20 maj! Synd att jag inte kunde följa med er vidare till Göteborg... :)

Riktigt trivsamt ombord, mer behöver inte sägas.

Gillar verkligen mailen de skickar ut (tror det bara är för resor jag bokat på hemsidan) ett par dagar innan där det hälsar välkomna "Nu är det bara två dagar kvar till din resa till Bryssel". Man får en väderprognos, de sammanfattar förmåner och länkar till diverse nyting info om resan. Inget fancy, men det ger en fin inledning på resan.

Avbokade en Plus-biljett idag. Bekräftelsen kom direkt. Endast 9 minuter senare kom besked om att pengarna satts tillbaka på kontot.

Toppen