Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Har åkt en snabbresa ARN-OSL-HAU-OSL-ARN i helgen i SAS Plus. Tycker nog utbudet inom Norden är lite skralt, men det har vi en annan tråd om.

Idag kom jag till OSL lite tidigt från HAU, och klev upp i SAS Gold Loungen. Det var den mycket trevliga herren som jobbade under både Invigningseventet i januari 2013 samt MD-80 dagen som jobbade i loungen i kväll. Vi har alltid ett trevligt samtal när jag är förbi.

Jag hade bokat den sena avgången till ARN då denna var 500kr billigare. Men han bokade om mig utan problem, så det blev en mittplats i Plus, men hemma 90min tidigare. Det uppskattas...

Blev lite imponerad när kvinnan vid loungen på ARN undrade om jag uppgraderat med optiontown, så som min biljett var utställd med bokningsklasser var tydligen inte bokningsbar :).

Gårdagens flight mellan Hamburg och Stockholm var inte full beläggning däremot det var nästan fullpackade i början av SAS Go sektion och många satte i 3-3. (Jag satte mig i 7F)
Det var nästan tomt i SAS Plus. Det fanns bara 2 passagerare och raden för SAS Plus var till rad 6.

Efter "Boarding completed" utrop kom en flygvärdinna till vår rad och flyttade SAS Plus skyltarna till framför stolarna rad 6 och sa "Ni kan flytta till en främre rad om ni vill". Paret som satte bredvid mig flyttade framåt så fick jag en egen rad därav det gav mig en behaglig flygning.

SAS Go HAM-ARN, 04.jpg
Framflyttade SAS Plus skyltar

Tack SAS personalen som hade flexibel tänkande. Jag uppskattade det verkligen. :)

Gårdagens flight mellan Hamburg och Stockholm var inte full beläggning däremot det var nästan fullpackade i början av SAS Go sektion och många satte i 3-3. (Jag satte mig i 7F)
Det var nästan tomt i SAS Plus. Det fanns bara 2 passagerare och raden för SAS Plus var till rad 6.

Efter "Boarding completed" utrop kom en flygvärdinna till vår rad och flyttade SAS Plus skyltarna till framför stolarna rad 6 och sa "Ni kan flytta till en främre rad om ni vill". Paret som satte bredvid mig flyttade framåt så fick jag en egen rad därav det gav mig en behaglig flygning.

Tack SAS personalen som hade flexibel tänkande. Jag uppskattade det verkligen. :)

Snyggt gjort av cabin crew! Dock kan man undra varför man gör så här från början. Det är ju inte helt ovanligt att Det finns tiotalet Plus-rader fördelade på en bråkdel resenärer, medan Go är nära på fullt. Det hade lätt gått att ordna seatblock i hela Plus och ändå ge Go fler rader...

Inte akkurat meg det angår, men:

Ettermiddagsavgangen 15:40 til Oslo fra Arlanda etterfölges av en avgang 16.35 (eller noe deromkring). En pent kledd dame med SAS PLUS-billett gikk til gate og spurte enkelt og greit om det var mulig å bli flyttet fra 16-avgangen til 15-avgangen. Som sagt som gjort, og damen fikk väre med förste og beste avgang fra Arlanda til Oslo :) Fleksibilitet!

Snyggt gjort av cabin crew! Dock kan man undra varför man gör så här från början. Det är ju inte helt ovanligt att Det finns tiotalet Plus-rader fördelade på en bråkdel resenärer, medan Go är nära på fullt. Det hade lätt gått att ordna seatblock i hela Plus och ändå ge Go fler rader...
Det som var märkliga är att sista 5-6 rader i SAS Go var helt tomma och ingen flyttade dit. (Jag såg det när jag gick till toaletten)

Toppen