Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Gweilo

Medlem
I söndags var CPH - PVG 2 timmar försenat, ett SMS från SAS vid lunchtid om detta gjorde att jag helt plötsligt han åka och simma med sjuåringen, se halva 13 åringens fotbollsmatch och äta middag med familjen. Kanonservice !
 

Vaniljvodka

Medlem
Flög min andra och tredje longhaul i C med SAS nu i helgen och både på ARN-EWR och EWR-ARN så var service-nivån uppe där den ska vara. I alla fall jämfört med ARN-ORD som jag flög i somras. Den gången så fick jag känslan av att service-nivån i business inte skulle skilja sig markant från economy, men de här två flygningarna har visat att jag snarare hade otur första gången. Trevlig och glad personal och helt rätt på det i de flesta situationer. Mycket trevlig upplevelse!
 

Jonas C

Medlem
Fick ett akut fall av kraftigt näsblod under inflygningen till ARN ombord på SK1430 igårkväll. Stort kudos till pursern som försåg mig med en gedigen mängd pappershanddukar trots att vi bara var minuter från att landa.
 

tic

Medlem
Åkte ARN-OSL-LPA för precis en vecka sedan. 45 min transittid på Gardemoen. Nu var det bara det att planet från ARN var 40 min försenat (pga ruttomläggningar och tillfälligt nerdragen kapacitet på Gardemoen). Fem minuter efter att planet landat hade jag satt mig på nästa plan. Ytterligare några minuter senare var vi i luften. Trodde aldrig att baggaget skulle hinna med (tyckte redan att 45 minuter var så riskabelt att jag packat badbyxorna i handbaggaget). Men väskan kom med i alla fall, mycket imponerade av hurtige nordmännen i baggagehanteringen!
 

OliT

Medlem
Efter en försening på Arlanda (strulande datorsystem och sent inkommande flyg) höll anslutningen i Köpenhamn till Stuttgart på att gå om intet. Efter en rusning från bortersta delen av B till motsvarande del av A stod planet kvar och väntade, så långt bra, men kanske inte makalöst. Det bemötande vi sen fick från kabinpersonalen är det som föranleder det här inlägget. Supertrevligt (hon kom med två vattenglas åt oss innan start), skämtsamt, hon tog sig tid att prata och kändes allmänt trevlig. Mycket bra jobbat, och räddade upp hela situationen med att vara lite putt för att vi fick rusa till weekendresans sista anslutning.
 
Toppen