Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt (lutar åt bra, därav trådvalet). Skulle hem nu idag från Milano via Köpenhamn och SAS ställde in morgon-flighten. Fick sms runt kl. 04 i morse och automatiskt ombokad med Swiss via Zürich istället. Lite förvånad att de inte bara bokade nästa SAS-möjlighet utan gick helt utanför SkyTeam.
Negativt då jag inte har nytta av mitt EB Guld, men positivt då detta de facto är bästa möjliga flight för att nå Arlanda med så liten delay som möjligt. Blir ca 45 min sen, hade blivit drygt 2h med nya SAS-flighter.
Och svaret på din förvåning är iaf delvis i fördröjningen. En inställd flygning som orsakar mer än 2 timmar fördröjd ankomst = kompensation.
Säkert billigare för SAS att boka med Swiss, plus fanns kanske inte oändligt med plats på nästa SAS-flight.
 
Drabbades av inställt flyg på en resa som kommer ske i sommar. Förslag på nya tider var en utresa som lyfter efter hemresan. Försökte då boka något annat alternativ via länken SAS skickat ut. Ingenting gick igenom, troligen för att inbound och outbound nu var omkastade tidsmässigt.

Efter alla skräckhistorier man läst här och på andra forum såg jag framför mig ett par timmar i telefonkö följt av att kundtjänst inte skulle förstå mitt problem.

Jag kunde dock inte haft mer fel. Redan efter tjugo sekunder (innan automatsvaret hunnit prat klart) svarade norske H. Han insåg utan att jag behövde förklara vad som gått snett och knappade enkelt fram nya flyg åt mig på de tider jag ville, utan några krusiduller. Efteråt dubbelkollade han med mig att jag såg bekräftelse både i appen och på mejl medan jag var kvar i telefonen. Precis så här ska det fungera. Mycket bra jobbat SAS!
 
Toppen