Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Måste ge en stor ros till CC i business på SK903 ARN-EWR den 10e mars!
Väldigt trevliga, serviceinriktade och gav det där lilla extra!

Sen hade en av deanliga CC tydligen en son som hänger på sådana där "sidor på nätet" och okynnesflyger för status

Jag hsr haft förmånen att flyga mycket i jobbet med SAS genom åren, haft många oförglömliga flygningar med mycket trevliga SAS personal i kabinen.
Vid flygningen idag från ARN till CPH kliver en purser om om bord och åker passiv, jag sitter på 1D och han säger hej, känner igen honom, vem är inte kabinchef när vi kliver ombord på SK927 till Boston om inte kabinchef Calle, som tillsammans med Fredrik i C kabinen ger en servis av det bästa jag har upplevt i mer än 1000 SAS resor!
SAS var stolta över dessa anställda!

LLA-ARN idag med SK07, SAS plus och har guld. Sitter i min egen värld när ombordserveringen börjar. Hör plötsligt "Hej x, önskas något att äta eller dricka?". Tittar upp och upptäcker att det är flygvärdinnan som alltså har hejat på mig med mitt förnamn. Imponerade på mig, som knappt kan komma ihåg vad jag själv heter :)

En inrikes resa med familjen byte på Arlanda där möjlighet fanns till kortare byte. Jag glömde dock lösa det före incheckning, eftersom jag extremt sällan åker med incheckat bagage även med familjen så är det normalt inget problem. Denna gången var väskorna checkade hela vägen och väl medveten om reglerna gick jag med mössan i handen till service desken utanför hissarna till loungen och frågade om det fanns någon chans att komma med det tidigare flyget trots checkat bagage. Svaret blev ”jag ska bara ringa och be att de skickar med tidigare flighten”. Nya boarding kort i handen och glad familj som kom hem ett par timmar tidigare.

Förväntade mig verkligen inte detta men skapar verkligen lojalitet när gör det där extra.

Ja, man kanske inte ska försöka boka de sista timmarna av en kampanj (samtidigt som alla med utgående vouchers är igång) om man vill leva säkert, men kära SAS: kunde det inte vara en idé att hålla åtminstone en av webbplatsen och appen fungerande, hela vägen till betalning?

Toppen