Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Ja, länken funkar väl dock bara under 24h

 

FFlash

Medlem
Minns inte om det hänt förut men iaf blev välidgt bra omhåndertagen idag då jag började må illa, bad om vatten och de kom med en flask och senare även bjöd på sockerhaltigt mm och annan hänsyn
Ja det var ingen panik vet ej vas det var men besättningen var bra på bollen där och överraskade mig
 

Jannes

Medlem
Vet inte hur nytt det är, men har nu två gånger blivit given en flaska vatten utan att fråga om det som en EBD grej. Denna gång gick CC runt och delade ut (som jag räknade tre/fyra stycken) flaskorna och sa tydligt att det var pga Diamond. Lite kul grej, och verkligen trevligt när vi stor på plattan i majsolen och väntar på OK att avgå.
De är de små sakerna :)
 
Idag hade de en manlig praktikant utklädd i klänning och annan utstyrsel i galleyn på SK535. Praktikanten, som sannolikt snart skulle gifta sig, fick hjälpa CC med att samla skräp från passagerarna. Dock tveksamt hur mycket de engelsktalande passagerna förstod när ”praktikant” översattes till ”practicant” i PA. Kul inslag SAS!
 

GOTBound

Medlem
Idag hade de en manlig praktikant utklädd i klänning och annan utstyrsel i galleyn på SK535. Praktikanten, som sannolikt snart skulle gifta sig, fick hjälpa CC med att samla skräp från passagerarna. Dock tveksamt hur mycket de engelsktalande passagerna förstod när ”praktikant” översattes till ”practicant” i PA. Kul inslag SAS!
Ursäkta, men jag tycker detta låter väldigt mossigt, ännu värre att ett progressivt företag som SAS ställer sig bakom och uppmuntrar denna negativa grabbighet.

#surgubben
 
Ursäkta, men jag tycker detta låter väldigt mossigt, ännu värre att ett progressivt företag som SAS ställer sig bakom och uppmuntrar denna negativa grabbighet.

#surgubben
Du menar att ha roligt på en svensexa (som jag tolkade det som) är mossigt? Eller var det för att mannen var klädd i klänning? Enligt mig så får folk ha vilka kläder de vill så länge det inte väcker anstöt. Men visst, det var ju inte jättelängesen man ansåg att en kvinna inte skulle bära byxor, ändå skönt att man kommit förbi det…
 

GOTBound

Medlem
Du menar att ha roligt på en svensexa (som jag tolkade det som) är mossigt? Eller var det för att mannen var klädd i klänning? Enligt mig så får folk ha vilka kläder de vill så länge det inte väcker anstöt. Men visst, det var ju inte jättelängesen man ansåg att en kvinna inte skulle bära byxor, ändå skönt att man kommit förbi det…
Ja, det förstnämnda, inte att mannen är klädd i klänning per se, utan att just klä ut i klänning som ett göra sig rolig/förnedrande inslag under en svensexa.
Detta blir, även utan uppsåtet, ett sätt att förlöjliga och förminska, som även blir respektlöst mot de personer som väljer att inte definiera sig enligt de sk. traditionella könsrollerna.

Nu stänger vi detta OT spår innan admin låser tråden.
 

Tomas E

Medlem
Idag hade de en manlig praktikant utklädd i klänning och annan utstyrsel i galleyn på SK535. Praktikanten, som sannolikt snart skulle gifta sig, fick hjälpa CC med att samla skräp från passagerarna. Dock tveksamt hur mycket de engelsktalande passagerna förstod när ”praktikant” översattes till ”practicant” i PA. Kul inslag SAS!
Jag ser att SK535 flyger ARN-DUB. Om irländarna har någorlunda samma traditioner som sina grannar britter när det gäller "stag parties" var de förmodligen mest förvånade över att kollegorna inte var elakare mot stackaren. ;) Toleransen för excentriska tilltag och ganska skruvad humor är rätt hög på brittiska öarna, betydligt högre än på kontinenten.
 
Toppen