Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Idag - sista dagen på året för att kunna boka med utgående vouchers - gjorde jag en ändring på en 2-for-1-bonusresa till Thailand, och la på inrikes connections med Thai Air. Hade ställt in mig på att jag skulle få sitta merparten av dagen i telefonkö, men jag kom fram efter endast några minuter (trots "bara" guldprio), och kom direkt till en kille som inte hade några som helst problem att ordna exakt de flighter jag ville ha.

Det verkar som att SAS/Amex faktiskt lyckats planera och bemanna för att hantera mängden inkommande samtal årets sista dagar på ett mer än vettigt vis i år. Bra där!
 

GOTBound

Medlem
Av någon anledning var @Mrs. GOTBound födelsedatum fel i hennes EuroBonus profil och har varit så i väldans många år utan några problem vid resor eller poängintjäning både hos SAS och andra Star Alliance bolag, fram tills nu när AMEX skulle koppla hennes konto till EuroBonus för att föra över poäng.

Ett mail till SAS Guldsupporten igår eftermiddag och nu på morgonen fick @Mrs. GOTBound svar att födelsedatum var uppdaterat.
Inte ens 24h, bra SAS.
 

011430121

Medlem
Var bokad i natt SK919 till CPH och sedan till ARN med SK1416 ankomst ARN 09,15
Kollade på ExpertFlyer och såg att SK 904 hade 4D ledigt maskinen har varit full i C i flera dagar, gick till gaten för SK904 och frågade om jag fick åka med den maskinen, det kom någon chef och hörde min fråga och efter ett par knapptryckningar så fick jag 4D på direkt maskinen och landar minst 2 timmar före istället att åka via CPH
Ser att vi blir runt 172 pax på SK904
 
Var bokad i natt SK919 till CPH och sedan till ARN med SK1416 ankomst ARN 09,15
Kollade på ExpertFlyer och såg att SK 904 hade 4D ledigt maskinen har varit full i C i flera dagar, gick till gaten för SK904 och frågade om jag fick åka med den maskinen, det kom någon chef och hörde min fråga och efter ett par knapptryckningar så fick jag 4D på direkt maskinen och landar minst 2 timmar före istället att åka via CPH
Ser att vi blir runt 172 pax på SK904
Hmm du menar nog inte SK919 eftersom den är CPH-JFK. SK920 går JFK-CPH så det är nästan rimligt, men då olika flygplatser.

Menar egentligen inte att låta dryg här. Blev bara lite nyfiken om du verkligen lyckades byta flygplats i New York?
 

GOTBound

Medlem

Bra att SAS lyssnar på kunderna, å andra sidan kan jag tycka det är rimligt att de som har lyxen att välja en avvikande kost betalar för detta om det innebär merkostnad vs. de som av rent kliniskt medicinska skäl måste äta en avvikande kost.

Dock har jag aldrig behövt betala för GFML på mina SAS long-hauls under de senaste 12 månaderna, märkligt.
 

Tobbe.O

Medlem
Trevlig initiativ på alla hjärtans dag i onsdags i Köpenhamn! :) Ros med SAS märke :)

Var många som la ut på sina Instagram som hade fått en ros vid ankomsten :)

Screenshot_20240217_115524_Instagram.jpg


Screenshot_20240214_163232_Instagram.jpg
 

Edvin

Medlem
Flög hem från LHR till ARN i söndags kväll med SK1524. Hela familjen satt i Plus och jag skulle uppskatta att planet var fyllt till en dryg tredjedel. När vi blir kvar vid gaten på LHR i en kvart pga tankning får yngsta familjemedlemmen hänga med in i Cockpit. En passagerare som sprungit till gaten får en vattenflaska. Servering påbörjas direkt när när vi är uppe i luften och det var inga problem att få mer dricka, snacks och att byta ut laxsalladen till en pastabox. När vi har en dryg timme kvar hälsar kabinpersonalen från piloterna till den yngsta familjemedlemmen (som besökte cockpit innan start) att han gärna får sitta med i Cockpit under landningen. Självklart ville han det och jajamen - när det är dags för landning kommer kabinpersonalen och hämtar honom.

Det är precis såhär kabinpersonalen ska arbeta när man har en flight som inte ens är halvfull!
 

ilon

Medlem
Efter att ha gått bet på att boka sittplats på TK flygningar både via sas kundtjänst per telefon och Turkish dito så löste S**** det via chatten väldigt snabbt och smidigt.

Nu håller jag tummarna för att sas är kvar i *A vid tiden för resan i Juli!

Tack @eddo för hjälp att hitta chatten (försökte hitta själv utan framgång):
 
Toppen