Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Flög med SK904 från EWR i fredags eftermiddag. När jag och min familj (fru o två barn i skolåldern) kom in i SAS-loungen var det helt smockfullt - endast ståplatser fanns. En loungekille såg problemet när vi stod o tyst spanade efter möjliga sittplatser. Han eskorterade oss då till vad han kallade "VIP room" (som låg inne i loungen) som han låste upp och lät oss sitta i samtidigt som han bad om ursäkt för att loungen var överfull.
 
Måste också ge en eloge till hur snabbt det gick att få ersättning för min inställda lfight i fredags till New York.
Skickad ein ett claim igår kväll vid 23, valde engelska av någon anledning.
Idag vid 12-tiden fick jag ett mail som sa att de skulle sätta in 600€ på mitt konto. Var underskrivet med ett välkänt namn som jobbar i Tallinn.
Lämnade två andra klagomål och ersättningsanspråk för samma resa där jag valde svenska, dessa har inte blivit hanterade ännu, men de kanske är lite mer komplicerade än en väldigt enkel 261/2004 ersättning där SAS ställer in flighten helt och man kommer fram 10h sent.

Kom du i väg senare eller med ett annat bolag eller var du tvungen att stanna hemma ??

/D
 
Som alltid, vet inte om det ska hamna i "SAS, det här har ni gjort bra" eller "SAS, det här har ni inte gjort bra".

Min flight, LHR-ARN, ställdes in fredag 9 mars.

Förra lördagen så skickade jag in mitt ärende till SAS. Jag skrev på svenska samt hade mitt eurobonusnummer inlagt - Nu, 7 dagar senare har jag fortfarande inget svar. Valde därför att skicka in ärendet på nytt, fast på engelska. Tog 24 (!) minuter att få svar.
FullSizeRender-1.jpeg




Dåligt - fortfarande inget svar efter 7 dagar, samt att SAS inte meddelade om mina rättigheter på något sätt.
Bra - 24 minuter svar när jag skickade in ärendet på engelska.

Tack @palmen för tipset om att skriva på engelska :)
 
Som alltid, vet inte om det ska hamna i "SAS, det här har ni gjort bra" eller "SAS, det här har ni inte gjort bra".

Min flight, LHR-ARN, ställdes in fredag 9 mars.

Förra lördagen så skickade jag in mitt ärende till SAS. Jag skrev på svenska samt hade mitt eurobonusnummer inlagt - Nu, 7 dagar senare har jag fortfarande inget svar. Valde därför att skicka in ärendet på nytt, fast på engelska. Tog 24 (!) minuter att få svar. Visa bifogad bild 74207



Dåligt - fortfarande inget svar efter 7 dagar, samt att SAS inte meddelade om mina rättigheter på något sätt.
Bra - 24 minuter svar när jag skickade in ärendet på engelska.

Tack @palmen för tipset om att skriva på engelska :)
Fast när jag skrev på engelska fick jag 2000 poäng för helt utebliven WiFi i C ARN-HKG vilket är ett hån, men hon agenten vägrade ge mer och tyckte att 2000 poäng var mer än jag skulle ha...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Som alltid, vet inte om det ska hamna i "SAS, det här har ni gjort bra" eller "SAS, det här har ni inte gjort bra".

Min flight, LHR-ARN, ställdes in fredag 9 mars.

Förra lördagen så skickade jag in mitt ärende till SAS. Jag skrev på svenska samt hade mitt eurobonusnummer inlagt - Nu, 7 dagar senare har jag fortfarande inget svar. Valde därför att skicka in ärendet på nytt, fast på engelska. Tog 24 (!) minuter att få svar. Visa bifogad bild 74207



Dåligt - fortfarande inget svar efter 7 dagar, samt att SAS inte meddelade om mina rättigheter på något sätt.
Bra - 24 minuter svar när jag skickade in ärendet på engelska.

Tack @palmen för tipset om att skriva på engelska :)
Står ju dock att det är upp till 3 veckors väntetid. När jag inte fick svar på svenska skickade jag till diamond supporten, gick rätt fort att få ersättning då för mitt taxikvitto. Framöver kommer jag dock alltid köra engelska versionen för snabb hjälp
 
Skickade in lite feedback för två flighter där en i crew utmärkt sig exceptionellt bra.
Svarstiden från sas att de tagit emot mina ärenden var 2 respektive 3 minuter som väl får ses som något slags rekord.
Det var dock samma copy paste svar, men jag hoppas att det når fram till berörd personal.
 
Toppen