Fortsätter samma spår som de två ovan. SAS är helt enkelt superb ibland på 2 saker: ombokningar och EC261 kompensation. Jag gillar skarpt att de alltid betalar EC261 utan frågor, snabbt, om läget är enligt bestämmelser.
Ombokningar. Jag gör dessa ofta då jag har alltid connection på ARN eller CPH eller var som helst och ofta blir bokad på konstiga mellanlandningar på flera timmar etc. pga company-policy som suger. Blir ofta läge att gå och fråga om jag kan åka tidigare flight eller dylikt. Får ofta svaret att det inte går pga bokningsregler, vilket är okej, men rätt ofta blir jag ombokad även om det är billigaste icke-ombokbar biljett. Vet inte om det är min charm eller annat, EBG dessutom. Gillar SAS på denna punkt så mycket jag vill alltid krama den damen som är så snäll. Härrrligt och slår Finnair 6-0. Tack så blir jag Diamond första gången inom kort. Har även Finnair platinum men SAS vinner på dessa 2 punkter 12-0, däremot har Finnair andra goda punkter som de vinner på, men dessa två nämnda är guldvärda för mig iaf.
Tack ännu en gång SAS för senaste fri ombokning