Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Blev försenad från Amsterdam till Oslo, vilket fick till följd att jag missade sista fighten till Arlanda. Det var ett tight byte, och det blev bussgate i Oslo. Tycker iofs att de kunde kört oss (vi var 3 pers) till gaten, när vi kom fram hade de precis dragit in bryggan, ca 15 min försenade. Hade de väntat i ett par minuter till hade vi kommit med. I vilket fall, de fixade en matcheck, rum på Radisson och bokade om mig till morgonflighten inom några minuter, vilket gjorde att jag bara blev några minuter sen till ett frukostmöte. Men sk*t happens.

Reggade förseningen på hemsidan dagen efter och fick en bekräftelse att de hade en väntetid på 7 arbetsdagar dagar (jag är Diamond - har någon Guld/Basic fått andra tider?) och 7 arbetsdagar senare fick jag ett mail att de satt in €250 på mitt bankkonto.

Bra hantering tycker jag, enkelt och minimalt med besvär. De kanske t.om har fått ett ärendehanteringsystem som håller koll på SLA'er :)

Cheers,
/JC

Åkte SK1805 till Palma med en B737-800 winglets i SAS Plus i torsdags. Riktig bra crew måste jag säga för denna okristliga 06.05 avgång. Danske purser Carsten var riktigt bra, och vi tycke han och tjejerna skapade bra stämning men också smart service att vänta in frukosten i Plus en tid.

Som extra bonus hade vi 5E ledigt mellan oss. Kanske frukostlådan som jag har varit samma sedan typ 2001 kunde få lite mer än en facelift, men en riktigt bra upplevelse med tanke på vad produkten erbjuder. Det blir Swiss Business hem..

Runt 09.00 hade vi varit uppe i 5t redan och då kändes det som bara rättvist att dela på en piccolo med den nya bruten.

57125e0dc3e1bec88e7e521a6f824361.jpg

Den 2 maj, kom med BA från LHR till OSL och vi var 25 minuter tidiga in, var bokad med SAS kl. 15,20. SAS har en avgång 14,00 kommer till gaten 13,50 på skärmen lyser det stängd, frågar gate personalen om det är om det är möjligt med en inte ombokningsbar biljett att komma med, jag drar reglerna för gate agenterna om min biljett och att det inte går att verken omboka eller få pengar tillbaka , hon börjar "knappa" på tangentbordet och efter 10 sekunder kommer den lilla papperslappen upp ur skrivaren och hon säger, du kan din läxa och då skall man få ett fint betyg! Amor hjärtat började bulta igen .................

Last edited:
Bingo. Knep sista business platsen från CPH till SFO. Tack SAS!

Hmm, nya kabinen på seatmap men den gamla med 2-2-2 i verkligheten. Oh well.

Last edited:
Toppen