Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Skulle checka in på torsdagens flygning och kunde inte välja rad 5 och 6 (första raderna i go) som var helt utgråade. Visade sig att jag inte hade mitt eurobonus-nummer inlagt i bokningen. Efter att ha lagt in mitt EBD-nummer så fanns det helt plötsligt 7 lediga säten att välja på de första 2 raderna. Verifierat att det är samma för EBG.

Med andra ord kan man inte välja de första raderna i go om man inte har sitt eurobonusnummer inlagt, osäker på om det krävs någon status (fungerade för gold och diamond). Detta är inget jag sett förut, brukar alltid ha eurobonusnummer inlagt i bokningen.

Skulle checka in på torsdagens flygning och kunde inte välja rad 5 och 6 (första raderna i go) som var helt utgråade. Visade sig att jag inte hade mitt eurobonus-nummer inlagt i bokningen. Efter att ha lagt in mitt EBD-nummer så fanns det helt plötsligt 7 lediga säten att välja på de första 2 raderna. Verifierat att det är samma för EBG.

Med andra ord kan man inte välja de första raderna i go om man inte har sitt eurobonusnummer inlagt, osäker på om det krävs någon status (fungerade för gold och diamond). Detta är inget jag sett förut, brukar alltid ha eurobonusnummer inlagt i bokningen.
Det har hänt för mig också när jag reste med min kollega (som inte hade någon status inom Star Alliance).
Jag kunde välja flera platser än min kollega.

Full flight ARN-OSL. Nesten full pott med seatblock, 11 rader PLUS -- 3-4 midtseter var okkupert.

Attachments

• image.jpeg
    image.jpeg
    50 KB · Visningar: 226
SK2064 ARN-OSD i fredags. Trevlig purser går runt och hälsar på Diamond, nämner att "som vanligt bjuder vi på dryck".
Jag ser att det verkar vara väldigt många Diamond på flighten...

När vagnen kommer ut har pursern insett att han hälsat och lovat fri dryck till både EBG och EBD på listan!
Men, han låter sig inte nedslås utan bjuder alla EBG på dryck, "som en försmak på hur det är att vara diamond".
Mycket bra gjort!

Toppen