I helgen tog jag en vända till Hong Kong och hade en av mina absolut bästa flighter vad det gäller servicen på ARN-HKG, lätt topp 3 av alla flighter jag gjort oavsett kabin.
SAS har ju som bekant lite god Mikkeller öl ombord och nu även special-utgåva av en suröl som är den första i serien av 6 stycken totalt. Målet under denna resa var helt klart att få testa denna Mikkeller öl.
Vid checking på flygplatsen så har jag blivit uppgraderad till Plus, det tackar vi Courtesy Upgrade för. Snabbt vidare till loungen som verkligen fått sig en ansiktslfytning och jag gillar möjligheten att sitta och titta ut över start och landningar utanför.
När vi väl har kommit upp i luften och vi flygit några minuter så kommer pursern fram till min plats i PLUS-kabinen (samma purser som jag hade senast jag flög SAS från New York) med en bricka innehållandes 4 olika Mikkeller öl. Blir lite chockad när han kommer fram till mig och säger "Jag har hört att du gillar öl" och jag fick välja fritt vad jag skulle dricka utav dessa. Blev självklart provsmak av Sweet & Sour samt APAn på burk (American Pale Ale). Jag var fortfarande lite i chock men njöt till fullo av mina 2 öl, Sweet & Sour var den bästa Mikkeller jag testat och var grymt bra. Tog säkert 10-15 minuter innan de kom ut med vagnarna för att börja servera dryck i Plus-kabinen och jag har vid det här laget nästan fått i mig all öl jag fått tidigare. Flygvärdinnan som ska servera skiner upp och säger "Så det är du som är öl-mannen" och jag kunde återigen välja vad jag ville dricka (dock inte Sweet & Sour i och med att den är väldigt begränsad).
Sån här personlig service har jag aldrig haft förut på någon flygning, OK att det inte var en slump att de viste att jag gillade öl men de överraskade mig ordentligt och var helt klockrena i sin service.
Med tanke på att jag bara hade 1 dag i Hong Kong så blev hemresan med samma besättning och ett kärt återseende för mig på vägen hem, de viste helt enkelt vad jag ville ha så behövde knappt fråga

. Tyvärr tog den goda ölen slut någon stans över ryssland så fick avsluta med att dricka en GT och en cola, det är sånt som kan hända dock...