Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Tonton

Medlem
Min familj flög hem från Mallis igår, i SAS Plus.

Mamma beställer in lite mousserande. So far so good.

En stund senare kommer en annan crewmedlem (inte den som hade serverat henne) förbi min mors stol. Hon rycker flaskan ifrån mammas plats, och säger jättehögt “Det är absolut förbjudet att dricka egen sprit ombord”

Mamma försöker förklara att det har hon inte alls, utan detta har hon beställt ombord. Flygvärdinnan säger något i stil med "Sluta ljug, detta är inget som vi serverar hos SAS". Hon tar sedan drickan och går iväg - och mamma sitter där på sin plats utan dryck.

Verkligheten? Mamma hade beställt mousserande ombord, och flygvärdinnan hade missat att SAS bytt ut vilket mousserande de serverar.

Ingen ursäkt, ingenting. Mamma valde att gå av sist av alla för att ta ett ordentligt snack med crew. Inte supernöjd av att bli anklagad så publikt, och sedan inte få någon ursäkt, när den enskilda kabinpersonalen hade uppträtt sig så felaktigt. Av erfarenhet så vet jag att är det något man inte vill möta, så är det en irriterad Mamma Tonton. Jag hade betalat mycket för att vara på plats.

Men men, SAS ställde in deras orginalflight, och de landade 2h58m sent. Dörrarna slog upp strax efter 3h försening. Det bör betyda €3200 i kompensation (SAS-vouchers) för hela sällskapet. Helt okej utdelning, då denna resan bekostades med förseningsvouchers på €2400, som de fick från ex-GOT-dealen till LAX tidigare i vintras (3100kr för 2pax T/R). Utdelningen blir i slutändan helt okej. Familjen kompensation slår till igen. :rolleyes:
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Min familj flög hem från Mallis igår, i SAS Plus.

Mamma beställer in lite mousserande. So far so good.

En stund senare kommer en annan crewmedlem (inte den som hade serverat henne) förbi min mors stol. Hon rycker flaskan ifrån mammas plats, och säger jättehögt “Det är absolut förbjudet att dricka egen sprit ombord”

Mamma försöker förklara att det har hon inte alls, utan detta har hon beställt ombord. Flygvärdinnan säger något i stil med "Sluta ljug, detta är inget som vi serverar hos SAS". Hon tar sedan drickan och går iväg - och mamma sitter där på sin plats utan dryck.

Verkligheten? Mamma hade beställt mousserande ombord, och flygvärdinnan hade missat att SAS bytt ut vilket mousserande de serverar.

Ingen ursäkt, ingenting. Mamma valde att gå av sist av alla för att ta ett ordentligt snack med crew. Inte supernöjd av att bli anklagad så publikt, och sedan inte få någon ursäkt, när den enskilda kabinpersonalen hade uppträtt sig så felaktigt. Av erfarenhet så vet jag att är det något man inte vill möta, så är det en irriterad Mamma Tonton. Jag hade betalat mycket för att vara på plats.

Men men, SAS ställde in deras orginalflight, och de landade 2h58m sent. Dörrarna slog upp strax efter 3h försening. Det bör betyda €3200 i kompensation (SAS-vouchers) för hela sällskapet. Helt okej utdelning, då denna resan bekostades med förseningsvouchers på €2400, som de fick från ex-GOT-dealen till LAX tidigare i vintras (3100kr för 2pax T/R). Utdelningen blir i slutändan helt okej. Familjen kompensation slår till igen. :rolleyes:
Fruktansvärt illa av crew! Dessutom ingen ursäkt. Hur lägger ni upp motattacken? (Förseningsersättning är ju en sak, men relaterar inte till den mkt jobbigare upplevelsen din mor fick stå ut med)
 
Min familj flög hem från Mallis igår, i SAS Plus.

Mamma beställer in lite mousserande. So far so good.

En stund senare kommer en annan crewmedlem (inte den som hade serverat henne) förbi min mors stol. Hon rycker flaskan ifrån mammas plats, och säger jättehögt “Det är absolut förbjudet att dricka egen sprit ombord”

Mamma försöker förklara att det har hon inte alls, utan detta har hon beställt ombord. Flygvärdinnan säger något i stil med "Sluta ljug, detta är inget som vi serverar hos SAS". Hon tar sedan drickan och går iväg - och mamma sitter där på sin plats utan dryck.

Verkligheten? Mamma hade beställt mousserande ombord, och flygvärdinnan hade missat att SAS bytt ut vilket mousserande de serverar.

Ingen ursäkt, ingenting. Mamma valde att gå av sist av alla för att ta ett ordentligt snack med crew. Inte supernöjd av att bli anklagad så publikt, och sedan inte få någon ursäkt, när den enskilda kabinpersonalen hade uppträtt sig så felaktigt. Av erfarenhet så vet jag att är det något man inte vill möta, så är det en irriterad Mamma Tonton. Jag hade betalat mycket för att vara på plats.

Men men, SAS ställde in deras orginalflight, och de landade 2h58m sent. Dörrarna slog upp strax efter 3h försening. Det bör betyda €3200 i kompensation (SAS-vouchers) för hela sällskapet. Helt okej utdelning, då denna resan bekostades med förseningsvouchers på €2400, som de fick från ex-GOT-dealen till LAX tidigare i vintras (3100kr för 2pax T/R). Utdelningen blir i slutändan helt okej. Familjen kompensation slår till igen. :rolleyes:
Vilket mousserande är det istället för Dublanc?
 

Hachans

Medlem
Min familj flög hem från Mallis igår, i SAS Plus.

Mamma beställer in lite mousserande. So far so good.

En stund senare kommer en annan crewmedlem (inte den som hade serverat henne) förbi min mors stol. Hon rycker flaskan ifrån mammas plats, och säger jättehögt “Det är absolut förbjudet att dricka egen sprit ombord”

Mamma försöker förklara att det har hon inte alls, utan detta har hon beställt ombord. Flygvärdinnan säger något i stil med "Sluta ljug, detta är inget som vi serverar hos SAS". Hon tar sedan drickan och går iväg - och mamma sitter där på sin plats utan dryck.

Verkligheten? Mamma hade beställt mousserande ombord, och flygvärdinnan hade missat att SAS bytt ut vilket mousserande de serverar.

Ingen ursäkt, ingenting. Mamma valde att gå av sist av alla för att ta ett ordentligt snack med crew. Inte supernöjd av att bli anklagad så publikt, och sedan inte få någon ursäkt, när den enskilda kabinpersonalen hade uppträtt sig så felaktigt. Av erfarenhet så vet jag att är det något man inte vill möta, så är det en irriterad Mamma Tonton. Jag hade betalat mycket för att vara på plats.

Men men, SAS ställde in deras orginalflight, och de landade 2h58m sent. Dörrarna slog upp strax efter 3h försening. Det bör betyda €3200 i kompensation (SAS-vouchers) för hela sällskapet. Helt okej utdelning, då denna resan bekostades med förseningsvouchers på €2400, som de fick från ex-GOT-dealen till LAX tidigare i vintras (3100kr för 2pax T/R). Utdelningen blir i slutändan helt okej. Familjen kompensation slår till igen. :rolleyes:

Det här är helt sjukt!
 

KalleSus

Medlem
Min familj flög hem från Mallis igår, i SAS Plus.

Mamma beställer in lite mousserande. So far so good.

En stund senare kommer en annan crewmedlem (inte den som hade serverat henne) förbi min mors stol. Hon rycker flaskan ifrån mammas plats, och säger jättehögt “Det är absolut förbjudet att dricka egen sprit ombord”

Mamma försöker förklara att det har hon inte alls, utan detta har hon beställt ombord. Flygvärdinnan säger något i stil med "Sluta ljug, detta är inget som vi serverar hos SAS". Hon tar sedan drickan och går iväg - och mamma sitter där på sin plats utan dryck.

Verkligheten? Mamma hade beställt mousserande ombord, och flygvärdinnan hade missat att SAS bytt ut vilket mousserande de serverar.

Ingen ursäkt, ingenting. Mamma valde att gå av sist av alla för att ta ett ordentligt snack med crew. Inte supernöjd av att bli anklagad så publikt, och sedan inte få någon ursäkt, när den enskilda kabinpersonalen hade uppträtt sig så felaktigt. Av erfarenhet så vet jag att är det något man inte vill möta, så är det en irriterad Mamma Tonton. Jag hade betalat mycket för att vara på plats.

Men men, SAS ställde in deras orginalflight, och de landade 2h58m sent. Dörrarna slog upp strax efter 3h försening. Det bör betyda €3200 i kompensation (SAS-vouchers) för hela sällskapet. Helt okej utdelning, då denna resan bekostades med förseningsvouchers på €2400, som de fick från ex-GOT-dealen till LAX tidigare i vintras (3100kr för 2pax T/R). Utdelningen blir i slutändan helt okej. Familjen kompensation slår till igen. :rolleyes:
Vilken flight hände detta på?
SAS flög totalt 4 flighter från PMI igår.
En till vardera Köpenhamn, Göteborg, Oslo och Stockholm.
Ytterligare en flight till Stockholm var inställd.

Tre av de flugna flighterna utfördes av SAS Connect.
 

Tonton

Medlem
Vilken flight hände detta på?
SAS flög totalt 4 flighter från PMI igår.
En till vardera Köpenhamn, Göteborg, Oslo och Stockholm.
Ytterligare en flight till Stockholm var inställd.

Tre av de flugna flighterna utfördes av SAS Connect.

De blev ombokade från PMI-ARN till PMI-OSL-ARN.

Detta skedde på OSL-ARN-benet, som utfördes av mainland.

Flighten PMI-OSL var fläckfri. "Trevlig och bra" summerades den som. Utfördes av SAS Connect.

Vilket mousserande är det istället för Dublanc?

Frågade min mor - och hon har ingen aning :D
 

Mr Basic

Medlem
Min familj flög hem från Mallis igår, i SAS Plus.

Mamma beställer in lite mousserande. So far so good.

En stund senare kommer en annan crewmedlem (inte den som hade serverat henne) förbi min mors stol. Hon rycker flaskan ifrån mammas plats, och säger jättehögt “Det är absolut förbjudet att dricka egen sprit ombord”

Mamma försöker förklara att det har hon inte alls, utan detta har hon beställt ombord. Flygvärdinnan säger något i stil med "Sluta ljug, detta är inget som vi serverar hos SAS". Hon tar sedan drickan och går iväg - och mamma sitter där på sin plats utan dryck.

Verkligheten? Mamma hade beställt mousserande ombord, och flygvärdinnan hade missat att SAS bytt ut vilket mousserande de serverar.

Ingen ursäkt, ingenting. Mamma valde att gå av sist av alla för att ta ett ordentligt snack med crew. Inte supernöjd av att bli anklagad så publikt, och sedan inte få någon ursäkt, när den enskilda kabinpersonalen hade uppträtt sig så felaktigt. Av erfarenhet så vet jag att är det något man inte vill möta, så är det en irriterad Mamma Tonton. Jag hade betalat mycket för att vara på plats.

Men men, SAS ställde in deras orginalflight, och de landade 2h58m sent. Dörrarna slog upp strax efter 3h försening. Det bör betyda €3200 i kompensation (SAS-vouchers) för hela sällskapet. Helt okej utdelning, då denna resan bekostades med förseningsvouchers på €2400, som de fick från ex-GOT-dealen till LAX tidigare i vintras (3100kr för 2pax T/R). Utdelningen blir i slutändan helt okej. Familjen kompensation slår till igen. :rolleyes:
Va i helv…!? :eek::mad: SAS har ju tappat allt, så här får det inte gå till, jag skulle definitivt driva detta vidare (och inte nöja mig med EU-ersättning).
Vem betalar för att förnedras inför andra människor!?
Dessutom synd om ”den bra personalen” som dagligen har en Sisyfos-uppgift med idioter bredvid sig.

Edit.
Detta skedde på OSL-ARN-benet, som utfördes av mainland.
Ngn som är förvånad? :rolleyes:
 
Last edited:

palmen

Moderator
Min familj flög hem från Mallis igår, i SAS Plus.

Mamma beställer in lite mousserande. So far so good.

En stund senare kommer en annan crewmedlem (inte den som hade serverat henne) förbi min mors stol. Hon rycker flaskan ifrån mammas plats, och säger jättehögt “Det är absolut förbjudet att dricka egen sprit ombord”

Mamma försöker förklara att det har hon inte alls, utan detta har hon beställt ombord. Flygvärdinnan säger något i stil med "Sluta ljug, detta är inget som vi serverar hos SAS". Hon tar sedan drickan och går iväg - och mamma sitter där på sin plats utan dryck.

Verkligheten? Mamma hade beställt mousserande ombord, och flygvärdinnan hade missat att SAS bytt ut vilket mousserande de serverar.

Ingen ursäkt, ingenting. Mamma valde att gå av sist av alla för att ta ett ordentligt snack med crew. Inte supernöjd av att bli anklagad så publikt, och sedan inte få någon ursäkt, när den enskilda kabinpersonalen hade uppträtt sig så felaktigt. Av erfarenhet så vet jag att är det något man inte vill möta, så är det en irriterad Mamma Tonton. Jag hade betalat mycket för att vara på plats.

Men men, SAS ställde in deras orginalflight, och de landade 2h58m sent. Dörrarna slog upp strax efter 3h försening. Det bör betyda €3200 i kompensation (SAS-vouchers) för hela sällskapet. Helt okej utdelning, då denna resan bekostades med förseningsvouchers på €2400, som de fick från ex-GOT-dealen till LAX tidigare i vintras (3100kr för 2pax T/R). Utdelningen blir i slutändan helt okej. Familjen kompensation slår till igen. :rolleyes:

De blev ombokade från PMI-ARN till PMI-OSL-ARN.

Detta skedde på OSL-ARN-benet, som utfördes av mainland.

Flighten PMI-OSL var fläckfri. "Trevlig och bra" summerades den som. Utfördes av SAS Connect.



Frågade min mor - och hon har ingen aning :D

Helt sjukt, undra hur man själv reagerat. Troligtvis blivit extremt förvånad först och sen riktigt jäkla arg. Jag hade nog inte väntat till landning utan tagit det direkt när jag samlat mig lite.
 
Toppen