Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Så resonemanget är helt enkelt att om man har barn så skall man förpassa sig till plats 52a-g oavsett ekonomiska tillgångar för att vissa inte kan arbeta för att barn har det jobbigt trots en RR jetmotor går i bakgrunden?

Jag har faktiskt flera gånger valt premium economy just för att jag haft ungar i 2-3års åldern som jag vetat kunnat störa. Men ett par andra gånger har det inte funnits plats och då blir det ordentliga stolar. Och ungarna håller faktiskt inte låda så länge utan somnar tämligen fort om man har haft lite framförhållning med sömnrytmen.

Det är det ingen som säger.

Men däremot är det många som tycker ett flygplan är en lekplats, medpassagerarna barnvakter och att borden är till för att byta blöja på.

Någonstans måste det ju finnas en förståelse för också att folk kan uppfatta ens ungar som jobbiga om de skriker eller springer upp och ner i gångarna. Samtidigt som det finns förståelse från övriga passagerare för att tryckskillnader och sitta still länge är jobbigt för barnen.

Empati och sympati. Åt alla håll. Det är inte svart eller vitt att antingen måste alla älska dina ungar, eller så hatar alla dem. Men det är väldigt mycket hävdande av ”min rätt” och då hamnar vi i skyttegravarna direkt.

Jag förstår alla som inte vill ha en skrikande bebis bredvid sig på någon flygning, men vad är skillnaden på att bebisen skriker i business mot economy? Egentligen är det väl bättre om den är i business då färre passagerare är inom hörhåll. Business bokar man för en kombination av att man vill ha bra med benutrymme, kunna sova, äta och dricka gott. Jobba på flyget är bara en machogrej som vissa håller på med, visst kolla lite mail och fila på någon presentation eller så, men det kan man göra precis lika bra i economy. Vill man ha lugn och ro, ja då har man noice cancelling headphones. Det löser problemet.

Jag flyger verkligen inte business för lugn och ro, utan för att ha en bättre och trevligare upplevelse på flyget. Jag är säkert uppe en bra bit över 100 resor i Business/First och inte en enda har varit i jobbet, så varför skulle främre kabinen vara för de som reser i jobb?

Har du aldrig uppgraderat dig på en jobbresa? Det är där jag upplever att man får den bästa value for money. Företaget har pyntat för självaflygbiljetten och jag lägger till en överkomlig poängsumma för att få den totala upplevelsen på den rutten.

Har du aldrig uppgraderat dig på en jobbresa? Det är där jag upplever att man får den bästa value for money. Företaget har pyntat för självaflygbiljetten och jag lägger till en överkomlig poängsumma för att få den totala upplevelsen på den rutten.
Mina jobbresor är i de närmsta obefintliga om man inte räknar in lokaltrafiken i stan eller någon en staka resa med tåg inom Sverige.

De extremt få resor jag gjort i jobbet så har jag suttit på platsen jag köpt, fått CU och någon gång uppgraderat med privata medel. Jag har dock aldrig gjort något jobbrelaterat på ett flyg mer än att vid ett tillfälle ha läst en rapport som var jobbrelaterad. Personligen vill jag inte förstöra min upplevelse ombord med att vara tvingad till att jobba, det gör jag innan/efter resan.

De gånger jag rest i Business i jobbet har jag finansierat det helt själv, så skulle inte kalla det jobbresa, mer än att när jag kommit fram sen har jag utfört arbete.

Då har jag tyvärr missuppfattat det hela, jag trodde man skulle få lugn och ro. Vad tycker du man skall välja när man reser i jobbet och skall jobba på flyget, vilket en arbetsgivare naturligtvis kräver?

Jag trodde också man kunde få lugn och ro när SJ introducerade lugn klass i X2000.

Jag börjar bli enormt trött på att du aldrig missar en chans att försöka trycka till mej med någon överlägsen kommentar oavsett vad jag kommenterar. Det du håller på med är vuxenmobbning. Du får gärna kasta ut mig från forumet, för just nu känner jag mig så himla trött på dina ständigt nedlåtande kommentarer och ifrågasättanden.
+1 på detta inlägg.
Vi börjar nog bli lite för gamla och lever på erfarenheter för hur resandet var på 60 - 70
talet. Likaså hur sansad samtalstonen var i början här på BC. Många av de kommentarer och direkta påhopp som finns idag hade aldrig accepterats för 10 år sedan .
Med detta blir vi nog två som blir utkastade av åldersskäl.

Då har jag tyvärr missuppfattat det hela, jag trodde man skulle få lugn och ro. Vad tycker du man skall välja när man reser i jobbet och skall jobba på flyget, vilket en arbetsgivare naturligtvis kräver?

Jag trodde också man kunde få lugn och ro när SJ introducerade lugn klass i X2000.

Jag börjar bli enormt trött på att du aldrig missar en chans att försöka trycka till mej med någon överlägsen kommentar oavsett vad jag kommenterar. Det du håller på med är vuxenmobbning. Du får gärna kasta ut mig från forumet, för just nu känner jag mig så himla trött på dina ständigt nedlåtande kommentarer och ifrågasättanden.
Nu får du käre broder, Alf, tagga ner. Palmens inlägg var klart legitimt i det han skrev. Att du har åsikten att business enkom är för de som vill jobba ifred (ofta med hög lön bortom både din och min värld) är helt okej, men alla behöver inte tycka så. Jag själv är vanlig, hederlig arbetare och väljer att på min fritid, med egna surt förvärvade och högt beskattade löner, av och till investera i skön avkoppling i business när jag flyger och jagar poäng för att maxa livskvalitén, vilket är helt okej och legitimt. Allt annat vore mkt udda och en rest av ett tänk av forna tiders aristokratiskt synsätt och en överklassmässigt sätt att se på världen. Hold your horses, mate och sansa dig!

Toppen